BMW garsiai kalbėjo apie tai, kaip Europos Sąjungoje taikomi tarifai Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms gali padaryti daugiau žalos nei naudos. Tai buvo signalas apie galimą prekybos konfliktą, kuris galiausiai pakenks seniems automobilių gamintojams, veikiantiems Kinijoje. Gegužės mėn. generalinis direktorius Oliveris Zipse tarifus apibūdino kaip „šaudymą sau į koją“ ir pridūrė, kad tai „šešėlinės apsauginės funkcijos, kurios iš esmės kenkia mums patiems“.
Šią savaitę Vokietija buvo viena iš nedaugelio šalių, kurios balsavo prieš Kinijos elektromobilių tarifus. Kitos buvo Vengrija, Malta, Slovakija ir Slovėnija. BMW vadovas teigė, kad balsavimas už net 45% tarifus yra „lemtingas signalas Europos automobilių pramonei“. Zipse nori, kad ES derėtųsi su Kinija dėl susitarimo.
Diskusijos nesibaigia, nes derybos tęsis, tačiau už tarifų taikymą balsavo dešimt šalių: Bulgarija, Danija, Estija, Prancūzija, Airija, Italija, Latvija, Lietuva, Nyderlandai ir Lenkija. Per balsavimą susilaikyti nusprendė dar daugiau šalių: Austrija, Belgija, Kroatija, Kipras, Čekija, Suomija, Graikija, Liuksemburgas, Portugalija, Rumunija, Ispanija ir Švedija.
Nepaisant to, Zipse yra įsitikinęs, kad Vokietijos sprendimas balsuoti prieš EV tarifus padidina tikimybę pasiekti susitarimą. 60-metis vadovas nori „greito susitarimo tarp ES Komisijos ir Kinijos, kad būtų išvengta prekybos konflikto, kurio niekas nelaimės“.
Atsigaivindama BMW gamina iX3 Kinijoje ir eksportuoja elektrinį krosoverį į pasaulines rinkas. „G08“ gamyba baigsis antrąjį 2025 m. ketvirtį. Elektrinis MINI Cooper 3 durų hečbekas ir Aceman subkompaktiškas krosoveris taip pat gaminami Kinijoje. Tačiau abu elektromobiliai bus pradėti gaminti 2026 m. Oksforde, JK. Tai reiškia, kad net jei ES nuspręstų įvesti didesnius tarifus, jie MINI paveiks tik laikinai.
Tačiau problema yra daug didesnė. Kinija yra didžiausia bendra BMW rinka. Prabangios prekės ženklas per pirmąjį praėjusių metų pusmetį Liaudies Respublikoje pardavė 376 353 automobilius. Tai maždaug tris kartus daugiau nei namuose Vokietijoje. Negana to, BMW Kinijoje pardavė dvigubai daugiau nei JAV. Jei ES įves aukštus muitus, Kinija greičiausiai imsis atsakomųjų veiksmų, o tai galiausiai gali pakenkti BMW veiklai Kinijoje.
Tarifai bus pradėti taikyti ne anksčiau kaip iki mėnesio pabaigos. Tuo tarpu ES ir Kinija tęs derybas.
Šaltinis: Reuters