Perspektyva, kad BMW pagamins superautomobilį, niekada nebuvo tokia karšta. Sklindant nuotraukoms, kuriose užfiksuotas beprotiškas pleišto formos elektromobilis, turime stebėtis, ką dar jie dirba. Šiek tiek pažvelgę į I16 superautomobilį, padarėme išvadą, kad nesame tikri, kad BMW turėtų sukurti ką nors mažiau nei superautomobilio šauksmą. Tačiau mes niekada nekėlėme klausimo: ar BMW turėtų nerimauti dėl EV superautomobilio?
(Trumpa) EV BMW Supercar istorija
Mūsų surinkta informacija rodo, kad BMW praėjusiais metais surinko EV superautomobilio projektą. Iki šio rašymo jis nebuvo patvirtintas, bet tam tikru momentu turėjo gerą galimybę pradėti jį gaminti. Galia atrodė gerai, gandai buvo daugiau nei 1000 arklio galių, o išvaizda tariamai buvo nepaprasta. Tai tikrai konkurencinga pasaulyje, kuriame yra Rimac Nevera. Tačiau kaina būtų buvusi didelė viršutiniuose šešiuose skaitmenyse.
Kas nužudė elektrinį superautomobilį?
EV superautomobilių/hiperautomobilių rinka nėra tai, ką mes vadiname tvirta. Ji seka likusią pramonės šaką. Reikia žiūrėti ne toliau, kaip siaučiantys elektromobilių pardavimo tikslai, kurie mažinami mažėjant paklausai. Kalbant apie tai, reikia atsiminti tikslinę auditoriją. Superautomobilių ir hiperautomobilių segmentuose gausu išrankių klientų, turinčių ypatingą skonį. Ir dažnai tie skoniai yra pritaikyti atsižvelgiant į garsinę patirtį, kurią suteikia superautomobilis ar hiperautomobilis.
„Kaip „Porsche 918 Spyder“ ir „Ferrari (SF)90 Spider“ savininkas neįsivaizduoju, kad pirkčiau elektrinį sportinį automobilį, nes superautomobilis turi kelti triukšmą“, – interviu Barrons sako vienas gerai nusiteikęs turto valdytojas. Jis turi mintį – nors elektromobilių hiperautomobiliai gali turėti seilių vertus specifikacijų lapus, atsiliepimai apie vairavimo patirtį paprastai buvo drungni. Tačiau hibridinis „Porsche 911“ sulaukė visuotinių pagyrimų už sklandžią jėgos pavarą ir tikrai sklandžią hibridizaciją.
„Rimac“ yra ne tik svarbus rinkos tyrimų šaltinis, bet ir kelia dar vieną BMW EV superautomobilio problemą. Nepaisant to, kad jam priklauso 2,2 mln. USD, pirkėjas tikriausiai yra tas pats asmuo, kuris pirktų 750 000 USD vertės elektromobilį iš BMW. Mate automobilis išvysto daug arčiau 2000 arklio galių ir turi tonų rekordų – daugelio kurių vargu ar pavyks sumušti kas nors, turintis šimtų arklio galių trūkumą. Taigi, ką, išskyrus keletą brangių kolekcininkų, sužavėtų BMW superautomobilis?
Benzino byla
Kai kurie, pavyzdžiui, mūsų bebaimis vyriausiasis redaktorius, mano, kad BMW turi sutelkti dėmesį į našumą ir daryti superautomobilį teisingai. Suteikite M Division tuščią lentą, sukurkite lengvą anglies dioksido važiuoklę ir įmeskite S68. Naudojant apie 700 arklio galių ir be sunkių akumuliatorių, našumas būtų nepaprastas. Arba žymiai pranašesnis už bet ką, turintį menką keturių cilindrų, pavyzdžiui, nebeveikiantį i8 ar planuojamą I16. Jis gali turėti daug galios, gerą garsą ir lengvą konstrukciją, ko dauguma iš mūsų vis tiek nori.
Gal hibridas?
Nors kai kurie nesutinka, manau, kad hibridinis superautomobilis arba hiperautomobilis yra vienintelė nutolusi galimybė hipotetiniam BMW superautomobiliui. Visų pirma, alternatyvus kuras dabar yra kertinis prekės ženklo akmuo. Jų halo automobilis to neatmes – ypač kai jie įrodė, kad gali gerai integruoti technologiją. Atminkite, kad yra gana didelis palikimas sėkmingas hibridiniai superautomobiliai ir hiperautomobiliai: „Porsche 918 Spyder“, „Mercedes-AMG ONE“, „McLaren P1“ (galų gale ir „Artura“).
Remdamiesi šiais puikiais pavyzdžiais, matome, kaip įmanomi nuostabūs dalykai sutelkus dėmesį į lengvą konstrukciją. Dabartinis flagmanas M jėgos agregatas – XM ir M5 – yra kiek mažiau nei egzotika, prisipažinsiu. Tačiau jis turi fantastišką galią ir vis tiek skambės puikiai su rezonansiniu (ir lengvu? Sakytume, titano?) išmetimu. 750 hibridinių arklio galių automobilyje, sveriančiame maždaug tiek, kiek svėrė i8 – 3300 svarų – veiks puikiai. Kol kaina tinkama, lažinuosi, kad ir parduos. Taip pat yra faktas, kad P66/3 aštuonių cilindrų turbo variklis jau naudojamas BMW automobilių sporte su hibridine galia M Hybrid V8.
Taigi kuri stovykla laimės?
Šaltiniai rodo, kad šiandien Miunchene yra dvi stovyklos dėl superautomobilių: EV ir ICE. Nors galime turėti skirtingų idėjų, kaip tai padaryti, EV superautomobilis mums atrodo nenaudingas pasiūlymas. Kadangi BMW XM iš esmės laikomas kritiniu nesėkme ir geriausiu atveju lėtu pardavėju, BMW M mums skolingas kai ką ypatingo. Galbūt jie pagaliau suras savo kelią. Ikoniniam M1 reikia brolio…
(Viršutinis vaizdas: BMW ir „BMW užkulisių“ knyga)