Jau kelerius metus BMW ieško būdų, kaip automobilio išorę padaryti ypatingesne ne tik individualiomis spalvomis. 2019 m. X6 buvo apdorotas Vantablack VBx2 dažais, kurie gali beveik visiškai sugerti šviesą. Tai juodiausia juoda spalva, todėl visureigis yra tamsiausias automobilis. Na, buvo, nes jis buvo sutraiškytas. Tada 2022 m. pasirodė „iX Flow“ su keičiančiu E rašalu.
Iš pradžių technologija galėjo perjungti tik tarp juodos ir baltos spalvos ir visko tarp jų, todėl iš esmės buvo daug pilkų atspalvių. „E Ink“ evoliucija buvo pristatyta 2023 m. kartu su „i Vision Dee“. Ši koncepcija tikrai turėjo spalvą keičiantį korpusą su 32 pasirenkamomis spalvomis. Šių metų pradžioje BMW peržvelgė i5 Flow NOSTOKANA technologiją, sukurtą po E34 5 serijos meninio automobilio, kurį 1991 m. sukūrė Esther Mahlangu.
Dabar BMW teigia, kad E Ink gali būti pradėtas gaminti iki dešimtmečio pabaigos. Pokalbis su Australijos žurnalu VairuotiMTEP inžinierė Stella Clarke teigia, kad ateina spalvą keičiantys automobiliai. Paklausta, ar įmanoma naudoti „E Ink“ į kelius važinėjančius automobilius „per trejus–penkerius metus“, ji atsakė „taip“. Tačiau iš pradžių tai kainuos brangiai ir greičiausiai apsiribos tam tikrais regionais:
„Tiesa ta, kad iš pradžių tai tikriausiai nebus pats efektyviausias kainos atžvilgiu dalykas, todėl galėčiau įsivaizduoti, kad tai prasidės pasirinktoje rinkoje ir, tikiuosi, išsiplės.
Clarke'as mini, kad „E Ink“ sunaudoja beveik tiek pat energijos, kiek elektros lemputė arba viena LED juostelė durelėse. Tai reiškia, kad jis neišsikrauna automobilio akumuliatoriaus. „i5 Flow NOSTOKANA“ turėjo 1 349 atskirai valdomos plėvelės sekcijas, gautas po plėvelės pjovimo lazeriu. „i Vision Dee“ buvo 240 E rašalo segmentų. Prieš tai iX Flow buvo vos 60. Tai rodo greitą pažangą, pasiektą vos per porą metų. Šios trys sąvokos remiasi technologija, gauta iš „Kindle“.
„Jis maitinamas elektra, ir kiekvienam mažam segmentui reikia dviejų kontaktinių taškų, tarp kurių įjungiate nedidelę įtampą, kad pakeistumėte spalvas, tačiau atėmus maitinimą spalva ten lieka. Kai automobilis išjungtas, jis išlieka tos pačios spalvos. Jam įjungti nereikia energijos! Jokia šviesa to negali padaryti. O norint pakeisti visos transporto priemonės spalvą, nereikia daug energijos, traukiate tik apie 20 vatų.
Be naujoviškumo faktoriaus, yra ir realių privalumų, neskaitant naujo automobilio pritaikymo po įsigijimo. „E Ink“ gali padėti savininkams vasaros dieną automobilius nuspalvinti baltais, kad salone nebūtų per karšta. Jei kyla problemų ieškant transporto priemonės perpildytoje automobilių stovėjimo aikštelėje, pakeitus jos spalvas ji bus geriau matoma ir lengviau pastebima. Avarinės transporto priemonės galėtų gauti spalvą keičiančius kėbulus, o ne pasikliauti ant stogo pritvirtintomis šviesos juostomis.
Clarke'as pabrėžia, kad bus naudojimo apribojimų, nes reguliuotojai nebus labai patenkinti, kai eisme automobiliai keičia spalvas. Tikėtina, kad nauji įstatymai apribos E rašalo naudojimą tik tada, kai transporto priemonė stovi, o tai prasminga. Priešingu atveju tai gali labai atitraukti dėmesį ir padidinti nelaimingų atsitikimų riziką.
Šaltinis: Drive.com.au