BMW paprašė Europos Sąjungos iš naujo įvertinti ir sumažinti tarifus, taikomus Kinijoje pagamintoms elektrinėms Mini transporto priemonėms, importuojamoms į Europą, praneša „Reuters“, tačiau BMW grupė to nepatvirtino. Bendrovė siekia sumažinti muito lygį nuo 37,6% iki 20,8%, įtraukdama modelį į ES prekybos tyrime bendradarbiaujančių modelių sąrašą. Šis žingsnis buvo priimtas kaip atsakas į Europos Komisijos pranešimą apie laikinuosius muitus Kinijos elektromobilių (EV) importui, kurių tarifai buvo skirtingi, atsižvelgiant į bendradarbiavimo lygį ir suvokiamas subsidijas.
Tarifai buvo įvesti atlikus tyrimą, kurio metu buvo nustatytos didelės subsidijos Kinijos BEV (baterijinių elektrinių transporto priemonių) sektoriuje, dėl kurių buvo dirbtinai žemos kainos ir nesąžininga konkurencija ES rinkoje. Tyrimas atskleidė viešąjį finansavimą visoje BEV tiekimo grandinėje Kinijoje, nuo žaliavų gavybos iki laivybos paslaugų. Tai leido Kinijos BEV gamintojams, įskaitant Kinijoje gaminančius užsienio prekių ženklus, pasiūlyti savo transporto priemones gerokai mažesnėmis kainomis nei gaminamos ES, taip užimant didelę rinkos dalį.
BMW elektrinis MINI (kodinis pavadinimas J01), kuri tik neseniai pradėjo gamybą Kinijoje, nebuvo įtraukta į pirminę imties analizę, todėl jai automatiškai buvo taikomas didžiausias tarifas. BMW tariamai tikisi, kad formalus apeliacijos dėl mažesnių muitų procesas bus galimas rudenį, kai bus nustatytos galutinės tarifų priemonės. Bendrovės, kurios nebuvo įtrauktos į pradines atrankos grupes, gali prašyti atlikti pagreitintą peržiūrą, kad būtų įvertintos jų individualios muito normos nustačius galutines priemones.
Laikinieji tarifai, galiojantys nuo liepos 5 d., svyruoja nuo 17,4 % BYD iki 37,6 % SAIC, o kitiems bendradarbiaujantiems gamintojams, įskaitant BMW ir Tesla, taikomas 20,8 % muitas. Šios priemonės yra platesnės ES strategijos dalis, kuria siekiama kovoti su pigių Kinijos elektromobilių importo padidėjimu ir apsaugoti savo šalies pramonę nuo ekonominės žalos ir darbo vietų praradimo. Tačiau BMW gana garsiai kalbėjo apie gerų santykių su Kinija palaikymą. BMW generalinis direktorius mato BMW ir Kinijos santykiai yra naudingi visiems. BMW pasiekė pasaulinį pardavimų rekordą 2023 m., kai Kinija buvo didžiausia jos atskira rinka. Pernai buvo pristatyta milžiniška 826 300 automobilių, ir tai net nebuvo didžiausias visų laikų skaičius. 2021 metais BMW šalyje pardavė 847 900 automobilių.
BMW imasi strateginio žingsnio dėl naujojo J01 MINI Cooper Electric. BMW grupė yra £500 milijonų svarų investicijų plano užbaigimas Cowley gamyklai, kuri dabartiniais valiutų kursais prilygsta beveik 595 mln. Nors MINI dar nepatvirtino, kurie konkretūs elektriniai modeliai bus gaminami šioje gamykloje, tikimasi, kad tarp jų bus ir Aceman bei MINI Cooper EV.
[Source: Reuters]