BMW dirba su vandenilinėmis transporto priemonėmis nuo 1979 m., kai sukūrė 520h, 5 serijos E12. Jame buvo vidaus degimo variklis, modifikuotas taip, kad veiktų vandeniliu – formulė, kuri vystėsi per dešimtmečius ir vėlesni prototipai. Žinomiausi pavyzdžiai buvo 2000 m. 750hL (E38) ir 2006 m. vandenilis 7 (E65).
Tačiau viskas pasikeitė 2010-aisiais, kai BMW sukūrė 5 serijos Gran Turismo su kuro elementu. Tuo metu Vokietijos prabangos prekės ženklas jau dirbo su Toyota. Per tą patį dešimtmetį buvo ir mažiau žinomas eksperimentinis i8 vandenilio kuro elementų prototipas. BMW prieš daugelį metų nustojo siekti vandenilinių automobilių su vidaus degimo varikliais. 2028 m. serijinės gamybos kuro elementų elektrinė transporto priemonė pagaliau pasieks rinką ir bus „išskirtinė“.
Šią savaitę išleistas naujas oficialus vaizdo įrašas švenčia gilesnius Toyota ir BMW santykius. Teko girdėti, kaip Frankas Weberis, valdybos narys, sužadino vandenilio projektą ketverius metus prieš pradedant parduoti pirmąjį tokio tipo automobilį. Visos vandenilinės transporto priemonės, gabenusios raundelį, niekada nebuvo parduotos klientams, tačiau šis bus.
„Toyota teikia savo kompetenciją dėl atskirų kuro elementų, o BMW – apie jėgos pavaros integravimą ir jėgos pavaros sistemą. Rezultatas bus išskirtinis.
Frankas Weberis toliau sako, kad neatskleistas modelis bus „išskirtinis automobilis, kaip ir visi kiti BMW“. Kaip buvo pranešta anksčiau, manome, kad nagrinėjama transporto priemonė greičiausiai bus paremta naujos kartos X5. Prabangus SUV kodinis pavadinimas „G65“ bus pakeistas 2026 m. antroje pusėje, tačiau vandenilio variantas turėtų debiutuoti po poros metų gyvavimo cikle. Visi X5 skoniai prilips prie CLAR platformos, įskaitant baterijomis maitinamą elektrinį variantą.
Tuo tarpu greta esantis vaizdo įrašas atgaivina mūsų atmintį apie vandenilinio automobilio naudą. Degalų papildymas užtrunka tiek pat laiko, kiek ir automobiliui su vidaus degimo varikliu. Atstumas taip pat nėra labai nykus, nes iX5 gali nuvažiuoti 313 mylių (504 kilometrus) prieš papildydamas degalus. Logika mums sako, kad BMW ir Toyota gali tai pagerinti nuo dabar iki 2028 m.
Kalbant apie tai, kur žmonės papildys vandenilinius automobilius, tai yra kita istorija…
Šaltinis: BMW