Naujoji BMW gamykla Debrecene, Vengrijoje, iki šių metų pabaigos turėtų pradėti serijinę gamybą. Tuo tarpu dažų cechas jau veikia. Tai pirmasis toks BMW grupėje, kuriame visiškai atsisakoma iškastinio kuro. Aukštųjų technologijų įrenginys gali nudažyti net 30 kėbulų kas valandą visiškai automatizuotame procese. Jei reikia, našumą galima padidinti.

Ne, šios plokštės nepriklauso Neue Klasse iX3, kuris bus pradėtas serijinė gamyba 2025 m. Debreceno BMW gamykloje. Tuo tarpu BMW bando savo trijų aukštų dažymo cechą, naudodama iX1 kėbulus. Priminsime, kad elektrinis krosoveris surenkamas Regensburge, Vokietijoje. Neplanuojama statyti šio mažesnio visureigio Vengrijoje, kur iki šiol buvo patvirtintas tik naujos kartos iX3.

Dažų cechas užima 33 000 kvadratinių metrų plotą ir naudoja karštą vandenį, pašildytą iki 65 laipsnių Celsijaus (149 laipsnių pagal Farenheitą), o ne įprastą 90–120 laipsnių Celsijaus (194–248 laipsnių pagal Farenheitą). Vanduo naudojamas salės vėdinimo sistemoms tiekti, kurios užtikrina 22 laipsnių Celsijaus (71,6 laipsnio Farenheito) temperatūrą purškimo kabinose. Drėgmė nustatyta 60-65%. Purškimo kabinoje naudojama iki 90% recirkuliacinio oro, nes tik 10% reikia kontroliuoti ir drėkinti temperatūrą.

Visa BMW gamyklos Debreceno teritorija užims daugiau nei 400 hektarų, o jos metinis gamybos pajėgumas sieks 150 000 automobilių. Tai taps pirmąja bendrovės anglies dvideginio neutralumo surinkimo gamykla ir jame bus akumuliatorių surinkimo įrenginys. Pastarasis sujungs Gen6 paketus su apvaliomis ląstelėmis, kurios žada 20% padidinti energijos tankį, palyginti su Gen5 prizminėmis ląstelėmis.

BMW gamykla Debrecen buvo pradėta kurti nuo 2022 metų birželio, kai buvo padėtas pamatų akmuo. Į aikštelę, įskaitant ir minėtą baterijų surinkimo aikštelę, investuojama daugiau nei 2 mlrd. Apie papildomus modelius už iX3 nebuvo pranešta, tačiau girdėjome pranešimų apie iX4. Būtų prasminga toje pačioje vietoje statyti elektrinį krosoverį-kupė. Swoopy išvestinė priemonė turėtų pasirodyti po 2026 m.

Šaltinis: BMW