Liepos 4 dieną Europos Komisija paskelbė apie didelius importo tarifus Kinijoje gaminamoms elektromobiliams. Šie mokesčiai įsigaliojo kitą dieną, liepos 5 d. Pagal pradinį planą BMW grupės elektriniai MINI Cooper ir Aceman, gabenami į Europą, buvo nukentėję nuo didelio 37,6 % mokesčio. Tačiau planas buvo pakeistas, nes dviem elektromobiliams dabar taikomas daug mažesnis 21,3% priedas.
„Spotlight Automotive“, bendra BMW grupės ir „Great Wall Motor“ įmonė, dabar laikoma „bendradarbiaujančia įmone“. Tačiau Kinijoje pagamintiems ir Europoje parduodamiems Teslaičiams taikomas daug mažesnis 9% tarifas. Kodėl? Nes ji gavo mažesnes subsidijas iš Kinijos valdžios, palyginti su kitais vietos automobilių gamintojais.
Pagal rugpjūčio 20 d. paskelbtą sprendimo projektą BYD automobiliams dabar taikomas 17 proc. tarifas, o „Geely“ pagamintoms transporto priemonėms taikomas 19,3 proc. % importo muitas. Europos Komisijos teigimu, galutiniai EV importo muitai bus paskelbti iki spalio 30 d., po ES šalių balsavimo. Tarifai galios mažiausiai penkerius metus.
Atsigaivinimui BMW liepos pradžioje paprašė Europos Komisijos iš naujo įvertinti šiuos didelius tarifus. Anksčiau šį mėnesį generalinis direktorius Oliveris Zipse kritikavo EK sakydamas, kad importo muitai Kinijos elektromobiliams tik veda į „aklavietę“. Nulinės emisijos „Cooper“ hečbekas ir „Aceman“ krosoveris surenkami išskirtinai naujoje Kinijos Dziangsu provincijos Zhangjiagang gamykloje.
Bent jau teoriškai, 2026 m., kai bus pradėta gamyba namuose, Oksforde, šie du modeliai turėtų tapti žymiai pigesni. Surinkus automobilius Jungtinėje Karalystėje, elektromobiliams nebebus taikomas importo muitas. Tai taip pat gali atverti galimybę, kad po poros metų jie abu bus parduodami Jungtinėse Valstijose.
Kad nepamirštume, dabartinis iX3 CLAR platformoje taip pat yra pagamintas Kinijoje. Tačiau jis bus pakeistas 2025 m., kai BMW pristatys savo „Neue Klasse“ įpėdinį. Elektrinis krosoveris bus surenkamas visiškai naujoje Debreceno gamykloje Vengrijoje. Kinijoje BMW taip pat gamina ir parduoda CLAR pagrindu pagamintą i3 kaip ilgos ašies bazės elektrinį sedaną. Likęs pasaulis gaus NK pagrindu pagamintą i3 nuo 2026 m., kai bus pradėtas gaminti Miunchene, Vokietijoje.
Šaltinis: Europos Komisija