Kartais atvažiuoja automobilis, kuris tiesiog spragteli. Jis nebūtinai yra greičiausias ar galingiausias, bet turi tą tam tikrą dalyką – kibirkštį, dėl kurios jis ypatingas. 2007 m. Tokijo automobilių parodoje debiutavęs BMW 1 serijos Tii Concept buvo vienas iš tų automobilių. Tai buvo tokia koncepcija, kuri privertė nusišypsoti vien pažvelgus į ją, o jei pasisekė įsivaizduoti, kad esi prie vairo, tai buvo grynas vairavimo džiaugsmas. Tai taip pat buvo automobilis, kuris mane įtikino, kad 1M buvo teisingas pasirinkimas, kai jis debiutavo 2011 m.
Linktelėjimas į praeitį ir žvilgsnis į ateitį
Pirmiausia pakalbėkime apie tą Tii ženklelį. Jei žinote BMW istoriją, atpažinsite, kad tai yra legendinio 2002 m. Tiio šūkis iš septintojo dešimtmečio pabaigos ir aštuntojo dešimtmečio pradžios. Vardas „tii“ iš pradžių reiškė Turismo Internationale Iniezione (angl. Touring International Injezione), kuris reiškė mechaninę degalų įpurškimo sistemą, kuri išskiria Tii modelius iš karbiuruojamų modelių. 2002 m. Tii buvo atradimas – mažas, judrus ir juokingai smagu vairuoti. Kalbama ne apie greitį tiesia linija; buvo kalbama apie tai, kaip jautėsi automobilis, kaip jis reagavo į kiekvieną jūsų įvestį. 1 serijos Tii koncepcija buvo BMW būdas perkelti šią dvasią į šiuolaikinį amžių.
„Tii“ ženklelis tapo našumo, tikslumo ir vairavimo malonumo sinonimu, todėl entuziastų tarpe jis tapo šauniu ir gerbiamu ženklu. Tai buvo ne tik vardas; tai buvo tam tikros vairavimo patirties pažadas – ryšys tarp automobilio ir vairuotojo buvo tyras, nefiltruotas ir neįtikėtinai naudingas. Praėjusiais metais vairavau BMW 2002 tii ir iškart jį įsimylėjau.
Mažiau yra daugiau: lengvo dizaino grožis
„Tii“ koncepcija buvo tokia šauni, nes jos dėmesys buvo skiriamas paprastumui ir svorio mažinimui. Tuo metu, kai automobiliai darėsi didesni, sunkesni ir vis labiau apkrauti technologijomis, Tii buvo tarsi gaivaus oro gurkšnis. BMW dizaineriai paėmė standartinį 1 serijos kupė ir išmetė jį iki būtiniausių dalykų. Jie naudojo anglies pluoštą gaubtui, veidrodžių dangteliams ir priekinių oro įleidimo angų įdėklai
šone. Taigi 1 serijos tii buvo ne tik svorio taupymas – tai buvo pareiškimas: BMW vis dar kuria Ultimate Driving Machine.
Ir tada buvo mažos detalės, kurios parodė, kaip rimtai BMW vertina šį automobilį. Alcantara aptrauktas vairas, atraminės sėdynės ir net pedalai – visa tai šaukė automobilių sportą. Tai buvo ne tik koncepcija, į kurią reikia pažvelgti; tai buvo koncepcija, paruošta vairuoti. Beveik galėjai pajusti, koks jis bus lengvas ir judrus, kaip jis lėks į kampus ir tiksliai laikysis savo linijos. Kai kurie bruožai, kuriuos vėliau įrodė 1M.
Sukurta išsiskirti
Vizualiai BMW 1 serijos Tii Concept buvo stulbinantis. Jis turėjo šį drąsų, baltą korpusą su mėlynais ir juodais akcentais, kurie suteikė jam tikrą buvimą. Matiniai juodi ratai ir agresyvi aerodinamika buvo ne tik pasirodymas; jie papildė automobilio automobilių sporto kvalifikaciją. Visas paketas atrodė paruoštas trasai, tačiau jis buvo tokio stiliaus, dėl kurio norėjosi važiuoti ilgą kelią namo, kad galėtumėte juo grožėtis dar šiek tiek ilgiau.
„Tii“ koncepcijos palikimas: žvilgsnis į 1M kupė
Nors pati „Tii“ koncepcija niekada nebuvo pagaminta, ji suvaidino lemiamą vaidmenį peržiūrint, kas bus ateityje. Vos po kelerių metų BMW pristatė 2011-ųjų 1M Coupe – automobilį, kuris pavergė viso pasaulio entuziastų širdis. 1M buvo sukurta ta pačia filosofija – lengvas, į našumą orientuotas ir sukurtas tik vairavimo džiaugsmui. Tai taip pat buvo „Frankenstein“ automobilis, kuriame 1 serijos kupė buvo sujungta su E92 M3 kupė antgaliais.
„1M Coupe“ galite pamatyti „Tii“ DNR – nuo svorio mažinimo iki agresyvaus stiliaus ir automobilių sporto įkvėptų detalių. „Tii Concept“ buvo tarsi 1M prototipas – idėjų, kurios galiausiai atsidurs viename mylimiausių BMW M automobilių, bandymų poligonas.
Kodėl mums tai patiko
Bet štai koks dalykas: BMW 1 serijos Tii Concept buvo ne tik specifikacijos ar numeriai. Tai buvo apie vairavimo džiaugsmo įamžinimą. Tai buvo automobilis, kuris jums priminė, kodėl jūs iš pradžių įsimylėjote vairavimą. BMW galėjo įmesti didesnį variklį arba apkrauti jį naujausiomis technologijomis, bet jie to nepadarė. Vietoj to, jie sutelkė dėmesį į lengvo, jautraus ir patrauklaus automobilio kūrimą – automobilį, kuriame pirmiausia būtų vairuotojas. Taigi, nors jie niekada nepranešė apie jėgainę, girdėjome, kad N54 iš 1M buvo naudojamas Concept tii.
Štai kodėl „Tii“ koncepcija buvo tokia šauni. Tai nebandė būti greičiausias ar ryškiausias. Tai tiesiog bandė būti puikiu automobiliu, ir tai pavyko. „Tii“ koncepcija paliko savo pėdsaką, nors ir niekada nebuvo pradėta gaminti. Tai parodė, kad kartais geriausi automobiliai atsiranda pašalinus nereikalingus daiktus ir sutelkus dėmesį į tai, kas iš tikrųjų svarbu. Šiuo atveju svarbiausia buvo sukurti automobilį, kurį vairuoti būtų tiesiog smagu.
Ir argi ne apie tai?