BMW ne kartą mus perspėjo, kad mechaninė pavarų dėžė gyvena skolintu laiku. Lazdos poslinkio žlugimas yra neišvengiamas, visų pirma dėl mažo priėmimo greičio. 2023 m. tik 20 % JAV parduotų M3 ir M4 turėjo 6MT. Atšiauri realybė yra tokia, kad nėra pakankamai entuziastų, perkančių automobilius su trimis pedalais. Tačiau yra ir kitų priežasčių, kodėl irklavimas savomis pavaromis pamažu tampa prarastu menu.
Tobulėjant saugos ir pagalbos vairuotojui sistemoms, jos geriausiai veikia transporto priemonėse su automatine pavarų dėže. Be to, vinį į mechaninės pavarų dėžės karstą kiša ir hibridinių bei grynai elektrinių transporto priemonių paplitimas. Šie veiksniai sukėlė tobulą audrą. Štai kodėl BMW su 6MT taps praeitimi greičiau, nei galėtumėte pagalvoti.
Šiandien mes naudojame patarlių krištolo rutulį, kad išsiaiškintume, kuris automobilis bus paskutinis su sankabos pedalu. Birželio pradžioje BMW pristatė naujos kartos 1 seriją kaip tik automatinį modelį. Kaip pranešėme metų pradžioje, ankstesnis F70 modelis vis dar turėjo pigiausių Europoje parduodamų versijų vadovą.
2 serijos Gran Coupe vis dar turi tris mažesnių konfigūracijų pedalus, siūlomus tam tikrose rinkose. Tačiau F44 liko savaitės / mėnesiai iki išėjimo į pensiją. F74 pasirodys šį rudenį ir esame tikri, kad jis bus parduodamas tik su septynių greičių, dvigubos sankabos automobiliu. Ilgos ratų bazės F78 kompaktiško sedano variantas, skirtas Kinijai, garantuotai taip pat turės tik du pedalus.
Mechaninis BMW M2 gali mirti
Kurį laiką galėsite nusipirkti M2 su vadovu, tačiau yra ženklų, kad per ateinančius metus G87 atsisakys trečiojo pedalo. Jau kurį laiką pranešėme apie xDrive variantą ir apie tai, kaip galimas jo pristatymas 2026 m. gali reikšti galinių ratų pavaros konfigūracijos pabaigą. Jei taip atsitiks, RWD išnykimas taip pat reikš, kad vadovas bus pašalintas.
Nepaisant to, neatmetame galimybės grąžinti brangaus ir mažo tūrio M2 vadovą, kol nepasieks dabartinė karta. Kas žino, tai gali būti galutinis BMW su „pasidaryk pats“ transmisija. G87 dar laukia daug metų, nes girdime, kad gamyba baigsis tik antroje 2029 m. pusėje. Galimas dar ilgesnis gyvavimo ciklas, nes greičiausiai nėra laiko naujai kartai.
2035 m. ES uždraudus naujų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą, didelė tikimybė, kad naujos kartos M2 nebus. Techniškai draudimas bus taikomas automobiliams, kurių išmetamųjų teršalų kiekis yra žalingas, nes bus leidžiamos ICE transporto priemonės, varomos anglies išskiriančio neutralaus kuro. Dar reikia pamatyti, ar sintetinių degalų gamyba bus padidinta, kad būtų palaikomas toks didžiulis kasmet gaminamų automobilių antplūdis.
Ar naujos kartos BMW M3 (G84) vis dar turės tris pedalus?
Pranešama, kad 2027 m. pradžioje žengiant į M3, G80 gamyba baigsis. Tačiau girdėjome, kad BMW pagamins dar vieną kartą su benzininiu varikliu. Naujos kartos automobilis, kurio vidinis kodinis pavadinimas „G84“, turėtų pasirodyti 2028 m. pradžioje. Neaišku, ar šis vadovas išliks. Jei taip nutiks, logika sako, kad jis išgyvens ilgiau nei trijų pedalų M2, todėl tai bus galutinis modelis su „senosios mokyklos“ pavarų dėže.
Mūsų BMW artimi šaltiniai mums sakė, kad naujos 4 serijos neplanuojama, todėl nepaukite vilčių dėl kito M4. Kaip atnaujinimą, dabartinės kartos vadovas siūlo tik M4 G82 Coupe. G83 kabrioletas parduodamas tik kaip Competition xDrive modelis. Tas pats pasakytina ir apie praktiškesnį M3 G81 Touring.
Z4 buvo siūlomas vadovas nuo tada, kai G29 debiutavo 2018 m. Iki šių metų pradžios rodsterį galėjote įsigyti tik su trimis pedalais, pasirinkę sDrive20i, parduodamą ne JAV. Visame pasaulyje prieinamas Z4 M40i dabar taip pat siūlo 6MT sąranką. Tačiau kyla klausimas – kiek laiko? Buvo plačiai pranešta, kad BMW 2026 m. pradžioje nutrauks sportinių automobilių su atviru dangčiu gamybą. Tiesioginis pakeitimas neplanuojamas.
BMW vadovei dar liko keli geri metai
2022 m. spalį BMW M generalinis direktorius Frankas van Meelis pažadėjo, kad mechaninė pavarų dėžė bus naudojama iki 2030 m. Tačiau prie jo pareiškimo buvo pridėta žvaigždutė, nes tai priklauso nuo klientų poreikių. M skyrius taip pat įsipareigojo iki dešimtmečio pabaigos išlaikyti šešių eilių ir V8 variklius. Tai reiškia, kad jums liko maždaug penkeri metai, kol hibridai ir elektromobiliai perims viršų.
Apėmėme tik įprastus gamybos modelius, bet kas gali pasakyti, kad BMW nevykdys kito ypatingo projekto, pavyzdžiui, 3.0 CSL? Laikrodžiui tiksint itin išskirtinis, brangus rankinis M automobilis būtų akimirksniu kolekcionuojamas daiktas. Jei įmonei nekilo problemų parduodant M4 CSL pagrįstą 3.0 CSL už 750 000 EUR, ji yra įsitikinusi, kad už galutinį M su lazda gali imti nepadorią pinigų sumą.
Tai net nebūtinai turi būti toks automobilis kaip 3.0 CSL. M2 CSL kaip mechaninės pavarų dėžės epilogas būtų komercinis hitas. Būtų prasminga, kad BMW 6MT išėjimą į pensiją pažymėtų juokingai brangiu specialios serijos automobiliu. Japonijoje jau matėme riboto eksploatavimo M3 MT finalinį leidimą, kuriame sportinis sedanas buvo naudojamas tik automatiškai.
Raštas yra ant sienos. Anksčiau šiais metais Frankas van Meelis sakė, kad jei norite trijų pedalų M automobilio, geriau elkitės greitai: „Yra smagių gaminių, bet būkime atviri, jų apimtys vis mažėja. Taigi, nebėra prasmės jų plėtoti. Jei norite rankinio M, turite jį nusipirkti dabar.
Kur yra „Manual M240i“, BMW?
Nors BMW padėjo išsaugoti vadovus geriau nei konkurentai Mercedes ir Audi, vieno modelio asortimente trūksta. Taip, M240i su sankabos pedalu. Ar 2 serijos kupė per vėlu pakeisti lazdą? Galbūt neatsižvelgiant į tai, kad G42 tariamai bus gaminamas iki 2029 m. vidurio.
Tačiau mes nežinome, ar ši pigesnė M2 alternatyva vyksta. Pupelių skaitikliai iš Miuncheno jau galėjo pasakyti „ne“. Tam, kad tai įvyktų dabar, kai BMW parduoda Z4 M40i su vadovu, daug pastangų nereikėtų. Galų gale, B58 + 6MT derinys nėra visiškai naujovė.
Kai viskas pasakyta, laikas bėga mechaniniams automobiliams iš Bavarijos. Jei to norite, tikriausiai turite tik keletą metų, kad galėtumėte imtis veiksmų.