Dar viena diena, dar viena Tesla mėnulio nuotrauka. Elonas Muskas ketvirtadienio vakarą debiutavo „Tesla Cybercab robotaxi“ tobulai muskusiškai, su robotais barmenais ir pernelyg ambicinga kaina (30 000 USD), pažadėdamas, kad automobilis bus gaminamas „iki 2027 m. Kas yra „Cybercab“? Tai visiškai autonominis taksi, kurį Muskas žada nuo 2017 m. Dešimt metų vis tiek geriau vėliau nei niekada. O gal taip?
Muskas užlipo į sceną praėjusią naktį ir savo dviejų durų hečbeką reklamavo kaip belaidžio įkrovimo (nėra įkrovimo prievado) ir savarankiško vairavimo sprendimą, kuris rinkoje pasirodys 2026 m. Nėra vairo ar pedalų, o tai rodo, kad ši transporto priemonė sukurta tik turint omenyje 5 lygio autonomiją. Primename, kad 5 lygio savarankiškas vairavimas reiškia, kad visiškai nereikia vairuotojo – pilotas iš esmės tampa keleiviu savo transporto priemonėje. Toliau jis informavo nelaisvę auditoriją, kad „neprižiūrimas“ FSD (visiškas savarankiškas vairavimas) bus pirmasis „Model 3“ ir „Model S“ transporto priemonėse. Bet atvirai kalbant, tai atrodo taip pat mažai tikėtina.
Automobilių inžinierių draugija (SAE) ne tik apibrėžia šešis vairuotojo pagalbos sistemos lygius (0–5), bet ir nustato, kad 4 ir 5 lygio vairavimui „tu nevairuojate“. Tai atveria daugybę kirminų dėl atsakomybės ir yra viena iš daugelio kliūčių, susijusių su šių autonominių transporto priemonių judėjimu. Be reguliavimo ir atsakomybės klausimų, vis tiek turite spręsti tokius dalykus kaip duomenų tvarkymas ir saugojimas, nuotolinė pagalba, avarinių transporto priemonių aptikimas ir aplinkkeliai.
Netgi tokios srities lyderiai kaip Waymo vis dar turi problemų dėl pastarųjų dviejų. Tai man gerai žinomas faktas, nes dar praėjusią savaitę „Waymo“, kuriame buvau, susidūrė su greitosios pagalbos automobiliu, kuris nustojo ir užblokavo dalį – bet ne visą – sankryžą. Užuot tiesiog apvažiavę transporto priemonę, leidomės į šiek tiek ilgą aplinkkelį. Žinoma, tai nebūtų buvę problema, jei Waymo būtų nulaužęs kodą važiuodamas greitkeliu. Bet, deja, mūsų autonominiai taksi vis dar apsiriboja paviršinėmis gatvėmis. Beje, tai nėra „Waymo“ kasimas – tai tiesiog parodo, kokia monumentali yra užduotis, suteikianti tikrai savarankišką vairavimą masėms.
BMW ėmėsi kur kas atsargesnio ir realistiškesnio požiūrio į savarankiško vairavimo ir autonomijos „problemą“. BMW autonomijos gairėse atsižvelgiama į 4 lygio autonomiją, tačiau pripažįstama, kad jį pasiekti sunku. Šių metų pradžioje BMW buvo pirmasis gamintojas, gavęs kombinuotų 2 ir 3 lygio vairuotojo pagalbos sistemų patvirtinimą. Ir vis dėlto, nepaisant tos plunksnos skrybėlėje, panašu, kad būsimuose „Neue Klasse“ modeliuose BMW laikysis 2+ technologijos lygio. Tikėtina, kad taip yra dėl įvairių priežasčių ir derinio; kaina yra pagrindinė.
Mano prognozė? Lėtas ir pastovus laimi lenktynes. Apsimesti, kad automobilis su 5 lygio galimybėmis pasirodys 2026 m., yra vienas dalykas. Teigimas, kad tai kainuos 30 000 USD, yra Johno DeLoreano apgaulė. Bet manau, kad ta dalis vargu ar naujiena.
Šaltinis: Automobilis ir vairuotojas, SAE / Vaizdai: Tesla, Inc. sutikimas