Jei šiandien skrendate regioniniu skrydžiu JAV, tikėtina, kad tai bus Embraer E-Jet.
E-Jet šeima – konkrečiai E170 ir E175 – sudaro maždaug pusę iš 1 367 regioninių lėktuvų, kurie 2023 m. pabaigoje skrido „Alaska Airlines“, „American Airlines“, „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“, rodo jų atitinkami lėktuvų parko planai. Kiti mažiau paplitę modeliai yra Mitsubishi ir anksčiau Bombardier, CRJ šeima ir Embraer senesnė ERJ šeima.
„E-Jets“ yra tokie populiarūs – tai padeda, kad nėra gaminamo konkuruojančio lėktuvo – kad amerikietis kovo mėnesį užsakė dar 90 E175, kad papildytų daugiau nei 240 „American Eagle“ laivyno. Neblogai lėktuvui, kuris pirmą kartą skrido daugiau nei prieš 20 metų.
„175-E1 vis dar yra puikus lėktuvas JAV“, – pirmadienį Niujorke vykusiame investuotojų renginyje sakė „Embraer Commercial“ prezidentas ir generalinis direktorius Arjanas Meijeris. „Manome, kad mūsų laukia didžiulė rinka.
Patogiai: kodėl mano mėgstamiausia pirmos klasės sėdynė stebėtinai yra regioniniame lėktuve
Ši rinka apima senesnių 50 vietų orlaivių, ypač CRJ200 ir ERJ-145, pakeitimą, nes jie išnyksta iš JAV dangaus. „Delta“ filialai paskutinį CRJ200 skrydį atliko 2023 m. gruodžio mėn., rodo aviacijos analizės įmonės „Cirium Diio“ tvarkaraščio duomenys. „United“ per ateinančius kelerius metus planuoja atsisakyti 50 vietų modelių savo filialuose, o „American“ – iki dešimtmečio pabaigos.
Meijeris negalėjo nurodyti tikslaus lėktuvų skaičiaus, kurį „Embraer“ tikisi parduoti, nes 50 vietų regioniniai lėktuvai nebus pakeisti vienas už vieną dėl pilotų sutarčių apribojimų. Tačiau, pasak jo, E175 dydžio lėktuvų rinka yra didelė, nes daugelis JAV vietų yra per mažos didesniems lėktuvams, tokiems kaip „Airbus A320neo“ ir „Boeing 737 MAX“.
Nepriklausomai nuo skaičių, vienas dalykas aiškus: JAV skrajutės gali tikėtis, kad E175 bus reguliariai rotuojami iki 2030-ųjų – ir tikriausiai gerokai iki 2040-ųjų.
Tai Embraer ir geros, ir blogos naujienos. Nors besitęsiantys E175 pardavimai yra teigiami Brazilijos lėktuvų gamintojos rezultatams, jie atsiranda dėl naujos kartos E-Jets, žinomų kaip E2, kurie buvo sukurti siekiant pakeisti originalius modelius.
Dienos naujienlaiškis
Apdovanokite savo gautuosius TPG Daily naujienlaiškiu
Prisijunkite prie daugiau nei 700 000 skaitytojų, kad gautumėte naujausių naujienų, išsamių vadovų ir išskirtinių TPG ekspertų pasiūlymų.
Bendrovės teigimu, E175-E2 siūlo dviženklį kuro efektyvumo padidėjimą, palyginti su E175, taip pat žinomas kaip E175-E1, taip pat didesnis diapazonas ir šiek tiek daugiau sėdynių. Atnaujintame lėktuve telpa 80 keleivių, o ne 76, dviejų klasių konfigūracijoje, kuri yra standartinė JAV regionuose.
Nepaisant šio našumo padidėjimo, E175-E2 dar negavo nė vieno tvirto užsakymo iš JAV. Sutarčių trūkumas paskatino Embraer 2022 m. atidėti lėktuvo sertifikavimą iki 2027 arba 2028 m., mažiausiai trejais metais vėliau nei planuota.
Susidomėjimo trūkumas yra griežtų taisyklių, nustatytų Aliaskos, Amerikos, Delta ir United pilotų kontraktuose, rezultatas. Šios taisyklės, vadinamos „apimties išlygomis“, reglamentuoja regioninių orlaivių, su kuriais pagrindinės oro linijos gali sudaryti sutartis su filialais, dydį ir skaičių. Šiuo metu regioninių lėktuvų dydis yra 76, o didžiausias kilimo svoris – 86 000 svarų; E175-E2 yra šiek tiek per didelis ir sunkus, jame telpa 80 keleivių, o didžiausias kilimo svoris – 98 767 svarai.
„E175-E1, tai toks nuostabiai stiprus orlaivis, iš esmės dėl jo kyla poreikis nekeisti taikymo srities sąlygos“, – sakė Meijeris.
Dideli pokyčiai: JAV ir Kinijos skrydžiai yra ketvirtadalis to, nei buvo prieš pandemiją – štai kodėl
Aliaskos, Amerikos, Delta ir United pilotinės sutartys, kurios užfiksuoja dabartinius regioninius lėktuvų limitus, gali būti atnaujintos ne anksčiau kaip 2026 m.
E175, kurį šiandien perka amerikiečių ir kitų oro linijų bendrovės, nėra tas pats lėktuvas, kuriuo Embraer pirmą kartą skrido 2003 m. 2014 m. pridėjus „sparnų galiukus“ – kampuotus sparnų galiukų išplėtimus – 2014 m. degalų vartojimo efektyvumas padidėjo daugiau nei 6 proc. originalus modelis su nemodifikuotais sparnais.
Tęsiant E175 pardavimą, o E2 pristabdžius, Embraer toliau svyruoja regioninių orlaivių segmente. Kaip sakė Meijeris, darbas prie potencialaus naujo turbopropelerio, kuriame tilptų iki 90 keleivių, yra „giliajame šaldiklyje“. Ir nors tęsiami kitų naujų technologijų, įskaitant vandenilio kuro elementų varomąjį ir elektrinį vertikalaus kilimo ir tūpimo (arba eVTOL) lėktuvų, tyrimai, lėktuvų gamintojas dar nenustatė konkrečios krypties kitam komerciniam orlaiviui.
„Mes tikrai investuojame į naujas technologijas, kad išlaikytume savo pasirengimą naujam produktui“, – pirmadienį sakė „Embraer“ generalinis direktorius Francisco Gomes Neto. „Šiuo metu mes neturime konkretaus plano eiti tuo ar kitu keliu.
Susiję skaitymai: