Didesnė konsolidacija vyksta maisto pristatymo internetu pasaulyje. „TechCrunch“ sužinojo ir patvirtino, kad „GrubMarket“ – startuolis, kurį, be kita ko, remia „Tiger Global“, tyliai sukūręs B2B imperiją produkcijos ir bakalėjos prekių logistikos srityje, įsigijo Good Eggs – kadaise maitintą šviežio maisto pristatymo startuolį, kuris visai neseniai atsidūrė. laikai.
Sandorio sąlygos neatskleidžiamos, tačiau iš šaltinių, artimų sandoriui, suprantame, kad tai buvo akcijų sandoris, kurio vertinimas buvo šiek tiek didesnis nei paskutinis Good Eggs vertinimas, kuris buvo 22 mln. USD. Investuotojai aktyviai kreipėsi į GrubMarket, ieškodami išėjimo iš Good Eggs.
Taip pat galime patvirtinti, kad „Good Eggs“ valdys naujas „GrubMarket“ vadovas. Keithas Breweris, kuris buvo „GrubMarket“ priklausančios „Daylight Foods“ COO, vadovaus „Good Eggs“. Nors tikimasi, kad daugelis „Good Eggs“ darbuotojų atvyks į „GrubMarket“, kol kas neaišku, ar Rodrigo Arevalo, „Uber“ alum, kuris šiuo metu yra „Good Eggs“ generalinis direktorius, liks toje veikloje.
Tai gana didelis posūkis „Good Eggs“ ir dar vienas signalas, kaip investuotojai, kurie į nuolatinius nuostolingus startuolius įnešė šimtus milijonų dolerių, dabar nori nubrėžti šią veiklą ir judėti toliau.
„Good Eggs“, atsižvelgiant į kontekstą, 2020 m. lapkritį buvo įvertinta net 365 mln. USD už „PitchBook“ duomenis (ji paskelbta 2021 m.), o investuotojų sąrašas buvo išliaupsintas, įskaitant „Benchmark“, „Index“, „Sequoia“ ir „Thrive“. Tačiau po COVID-19 jis pasiekė akmenis ir paskutinį kartą pernai buvo nukritęs net 94 proc., o jo įvertinimas buvo 22 mln.
Tuo tarpu „GrubMarket“ dabar vertinama maždaug 3,5 milijardo JAV dolerių ir surinko daugiau nei 560 milijonų dolerių finansavimą. Bendrovė jau seniai žiūri į IPO, nors viešosios rinkos vis dar labai nepastovios technologijų akcijų atžvilgiu, o IPO langas atsidaro tik plyšyje. Mike'as Xu, „GrubMarket“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, atsisakė tai komentuoti, kai buvo apklaustas dėl šios istorijos. (Taip pat yra tikimybė, kad bus paskelbtas didesnis finansavimas: GrubMarket 3,5 mlrd. USD vertinimą pranešė CNBC anksčiau šiais metais; paskutinis „PitchBook“ įvertinimas 2,2 mlrd. USD yra 2022 m.)
„GrubMarket“ iš pradžių buvo „Good Eggs“ konkurentas, o vėliau tiekėjas, o besikeičiantis šių santykių pobūdis gali parodyti, kodėl kai kurioms įmonėms sekasi maisto prekių logistikos ir pristatymo srityje, o kai kurioms – ne.
Tiek „Good Eggs“, tiek „GrubMarket“ pradėjo veikti atitinkamai 2011 m. ir 2014 m., daugiausia dėmesio skiriant B2C, konkrečiai tiekiant šviežio maisto dėžutes vartotojams ir įmonėms. Tačiau vėliau, kai „Good Eggs“ nuolat stebėjo vartotojus, „GrubMarket“ sutelkė dėmesį į B2B galimybę ir sparčiai pradėjo dirbti tiek su mažesniais, tiek su pagrindiniais bakalėjos pardavėjais.
„Whole Foods“ yra didžiausias jos klientas, nors jis tiekia bakalėjos produktus ir ne tik kitoms didžiosioms įmonėms, kaip „Walmart“, taip pat kitiems dideliems vardams, pvz., Stanfordo universitetui, ir per pastaruosius kelerius metus „Good Eggs“. Gana negailestingai žiūrint į maržas, vieneto ekonomiką, KPI ir ilgus santykius su tiekėjais – ir pridurčiau gana intensyvią darbo etiką, sprendžiant iš jo įkūrėjo miego valandų trūkumo – „GrubMarket“ yra pelninga ir jau kurį laiką. .
„Pelningumas yra mūsų DNR“, – sakė Xu. „Mes žinome, kaip padaryti, kad viskas būtų pelninga. Tai sistemingas požiūris“.
Xu pridūrė, kad jo įmonė vis dar daugiausia dėmesio skiria B2B – ji įsigijo daugiau nei 80 įsigijimų, dauguma jų siekdami sustiprinti šį verslą, nors tokie įsigijimai kaip „Good Eggs“ pabrėžia, kaip ji galėtų pasinaudoti masto ekonomija, kad vėl apsilankytų B2C. Vis dėlto Xu sandorį apibūdino kaip „optimistišką“, o ne oportunistinį.
Maisto prekių pristatymo ir maisto kūrimo įmonės apskritai patyrė daug pakilimų ir nuosmukių, kai kurios kategorijos nukentėjo ypač stipriai. „Getir“, pagrindinis „momentinio“ bakalėjos pristatymo žaidėjas, agresyviai surinkęs šimtus milijonų dolerių (iš kai kurių tų pačių rėmėjų kaip „Good Eggs“, kaip atsitinka), šių metų pradžioje sumažino nuostolius ir pasitraukė į savo gimtąją Turkijos rinką. Kiti stengiasi padidinti savo vertes, o kai kurie, pavyzdžiui, GrubMarket, atlieka konsolidatoriaus vaidmenį, kad pagerintų sąnaudų struktūrą. Viešai prekiaujama „Instacart“ šiandien turi paskelbti apie pajamas, kurios gali lemti, kaip seksis kitiems.