„OpenAI“ ir „Anthropic“ per metus išleidžia milijardus dolerių, mokydami tokius modelius kaip GPT-4 ir „Claude“, tačiau dėl konkurencingų kainų dempingo verslas su šiomis platformomis tampa gana nesaugus. Aidanas Gomezas, konkuruojančios dirbtinio intelekto tiekėjos „Cohere“ generalinis direktorius, teigia, kad prieigos prie modelių pardavimas greitai tampa „nulinės maržos verslu“ pirmadienį transliuojant podcast'ą. Šiuo metu šie dirbtinio intelekto modeliai kainuoja daugiau, nei jie uždirba.
„Jei parduodate tik modelius, artimiausią laiką tai bus tikrai sudėtingas žaidimas“, – sakė Gomezas interviu 20VC Harry Stebbings. „Parduodamas modelius“ jis reiškia API prieigos prie tų AI modelių pardavimą; „OpenAI“, „Anthropic“, „Google“ ir „Cohere“ siūlo šią paslaugą kūrėjams, ir jie visi susiduria su panašia problema.
„Tai bus kaip nulinės maržos verslas, nes yra tiek daug kainų dempingo. Žmonės modelius dovanoja nemokamai. Tai vis tiek bus didelis verslas, tai vis tiek bus gana didelis skaičius, nes žmonėms reikia šios technologijos – ji labai greitai auga – bet maržos, bent jau dabar, bus labai mažos.
Įmonės, kuriančios dirbtinio intelekto modelius pažangiausiomis sąlygomis, smarkiai konkuruoja tarpusavyje. Patikimiausia DI modelių tobulinimo strategija šiandien yra pridėti daugiau skaičiavimų, o tai reiškia, kad „Nvidia“ reikia daug tikrinti aparatinę įrangą, reikalingą AI modeliams padaryti išmanesnius. Tuo pačiu metu vyksta lenktynės iki dugno. „OpenAI“ ir „Google“ sumažino prieigos prie jų AI modelių kainas, kad išlaikytų naudotojus, o „Meta“ atvirojo kodo modelius licencijuoti galima tiesiog nemokamai.
„Štai kodėl taikomųjų programų lygmenyje yra daug įspūdžių“, – sakė Gomezas, nurodydamas OpenAI 20 USD per mėnesį ChatGPT prenumeratą. Gomezas sako, kad „Cohere“ AI modeliai bus patrauklus verslas ilgainiui, tačiau produktai gali būti reikšmingas būdas gauti pajamų iki tol.
Kitaip tariant, šiandieniniai AI modeliai praranda daug pinigų. Nors „Microsoft“ ir „Google“ gali subsidijuoti arba tiesiog atlaikyti nuostolius, tai paprastai netaikoma pradedančioms įmonėms. „Cohere“ yra vienas iš paskutinių likusių startuolių, kuriančių pažangius AI modelius, kartu su „OpenAI“, „Anthropic“ ir „Mistral“. Kitus panašius į juos naujus įmones – „Inflection“, „Adept“, „Character.ai“ – pasamdė stambūs debesų paslaugų teikėjai, palikdami nepelningo verslo modelio apvalkalą ir išsaugodami savo galingą technologiją.
Kitaip tariant, „Big Tech“ tarsi suvalgo šias naujas įmones gyvas, kol jos neturi galimybės tapti konkurentėmis.
„Tikrai pavojinga, kai tampate debesijos paslaugų teikėjo dukterine įmone“, – sakė Gomezas, pažymėdamas, kad rizikos kapitalistai tiesiog nori geros grąžos, o debesijos paslaugų teikėjai gali norėti kažko daugiau. „Tai tiesiog nėra geras verslas“.
Pažangiausius dirbtinio intelekto modelius kuriančios įmonės atsiduria vis sunkesnėje padėtyje. Yra spėlionių, kad modelių architektūros, duomenų efektyvumo ar skaičiavimo galios naujovės kada nors atneš didžiulę šių AI modelių grąžą. Tačiau tai neaišku, kada ir ar ateis ta diena. Akivaizdu, kad ne kiekvienas DI startuolis šiandien tai pamatys.