„Tesla“ pagaliau atskleidė savo „Cybercab“ ir atrodo kaip mažesnis, aptakesnis „Cybertruck“. Ir nors daugelis tikėjosi, kad bus bent vienas robotaksi prototipas be vairo ar pedalų, „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo gerbėjus pradžiugino 20 transporto priemonių serija.
Ketvirtadienį Warner Bros. Discovery studijoje įvyko prašmatnus renginys „Mes, robotas“. Prieš lipdamas į sceną, Muskas priėjo prie robotaksi, kuris atvėrė savo kirų sparno duris, ir surengė trumpą demonstraciją po gerai prižiūrimas Holivudo studijos gatves.
Muskas pakartojo ankstesnius teiginius, kad autonominio transporto kaina bus tokia maža, kad tai bus panašu į „individualų masinį tranzitą“. Jis sakė manantis, kad vidutinės „Cybercab“ eksploatavimo išlaidos laikui bėgant bus apie 0,20 USD už mylią.
„Ir jūs galėsite nusipirkti“, – sakė Muskas ir pridūrė, kad transporto priemonės kaina bus mažesnė nei 30 000 USD.
Muskas taip pat pažymėjo, kad tikisi, kad „Tesla“ kitais metais pradės daryti „neprižiūrimą FSD Teksase ir Kalifornijoje“ su „Model 3“ ir „Model Y“. Jis pripažino, kad yra pernelyg optimistiškai nusiteikęs dėl terminų, tačiau tikisi, kad „Cybercab“ bus pradėtas gaminti iki 2026 m. arba „ iki 2027 m.
Gerbėjai apsidžiaugė, kai Muskas pasakė, kad renginyje galės patys išbandyti „Cybercabs“.
„Maždaug 20 iš jų važinėja po visą aikštelę visiškai neprižiūrimi“, – „TechCrunch“ pasakojo vienas renginio lankytojas.
„Robotaxi“ taip pat neturi kištukinio įkroviklio, o vietoj to turi „indukcinį įkrovimą“, kuris, pasak Musko, yra tam tikras belaidis įkrovimas.
Robovan ir Optimus
Renginyje „Tesla“ pristatė staigmeną „Robovan“ – aptakiai atrodantį autonominį autobusą, galintį vežti iki 20 žmonių ir taip pat vežti prekes. Nebuvo atskleistos šios transporto priemonės laiko juostos – tik rankos mostas apie ateitį, galinčią „pakeisti kelių išvaizdą“.
Muskas taip pat pristatė maždaug tuziną „Optimus“ humanoidinių robotų, pasidalindamas savo ateities vizija, kurioje robotai veiktų kaip draugai ir pagalbininkai už mažą, maždaug 20 000–30 000 USD kainą. Tie botai renginyje vaikščiojo tarp žmonių, šoko kaip go-go šokėjai ir net maišė gėrimus.
Robotaxi istorija ir kontekstas
Iš pradžių „Tesla“ turėjo pristatyti savo „Robotaxi“ arba „Cybercab“ rugpjūtį, tačiau atidėjo pristatymą, kai vadovybė paprašė „svarbių dizaino pakeitimų priekyje“.
Robotaxi pristatymas yra dalis Tesla pastangos siekti autonomijos šiais metais po to, kai atsisakė teikti pirmenybę 25 000 USD vertės elektromobilio gamybai ir atleido 10 % darbuotojų, įskaitant didžiąją dalį įkrovimo komandos. Tačiau Musko vizija apie autonominio vairavimo ateitį buvo žaidžiama daugelį metų, ir tai yra didelė priežastis, kodėl investuotojai vertina Tesla akcijas ne kaip automobilių gamintoją, o kaip technologijų įmonę.
„Cybercab“ prototipas atspindi pusę verslo koncepcijos, kurią Muskas pristatė mažiausiai nuo 2019 m., pagal kurią automobilių gamintojas naudos savo robotų transporto priemonių parką, naudodamas „Tesla“ važiavimo krušos programėlę, kurią „Tesla“ erzino per pirmąjį ketvirtį investuotojo kvietimą.
Muskas apibūdino kitą strategijos pusę kaip panašią į Uber ar Airbnb, kur Tesla savininkai galės pridėti savo tinkamai įrengtas transporto priemones į Tesla pavėžėjimo programėlę, kad užsidirbtų papildomų pinigų, kai automobiliai nenaudojami, o Tesla imsis. 25–30 % pajamų (panašiai kaip Apple App Store priėmimo rodiklis). Muskas taip pat teigė, kad „Tesla“ prognozavo, kad pasivažinėjimas robotaksi kainuos pigiau nei viešasis transportas, tačiau jis nepasakė, kada.
„Iki kitų metų vidurio kelyje turėsime daugiau nei milijoną „Tesla“ automobilių su visiškai savarankiško vairavimo aparatine įranga, pilna funkcija, patikimumo lygiu, į kurį manytume, kad niekam nereikia kreipti dėmesio, o tai reiškia, kad galite važiuoti. miegoti“, – sakė Muskas per 2019 m. „Tesla“ autonomijos dieną. „Mūsų požiūriu, jei pasuksi į priekį metus, galbūt metus ir tris mėnesius, bet kitais metais tikrai kelyje turėsime daugiau nei milijoną robotaksių. Laivynas atsibunda su atnaujinimu belaidžiu būdu. Tai viskas, ko reikia“. Tai, žinoma, neįvyko iki 2020 m.
„Tesla“ visiškai savarankiško vairavimo programinė įranga, kuri šiandien yra šimtuose tūkstančių transporto priemonių, remiasi tik kameromis, kad suvoktų ją supančią aplinką. Pramonės ekspertai teigia, kad šis tik vizijos metodas yra priežastis, kodėl programinė įranga vis dar nėra visiškai savarankiška, nepaisant jos pavadinimo. FSD gali atlikti daug automatizuoto vairavimo užduočių, tačiau už vairo vis tiek reikia, kad žmogus išliktų dėmesingas ir prireikus perimtų valdymą.
Taip pat neaišku, ar esamos Teslas netgi turi tinkamą aparatinę įrangą, kad pasiektų šią visišką savarankiško vairavimo ateitį, kurią Muskas žadėjo daugelį metų. Kaip Muskas paskelbė X liepos mėn., maždaug 5 kartus padidinti parametrų skaičių, reikalingą Tesla naujos kartos AI maitinimui, „labai sunku pasiekti neatnaujinus transporto priemonės išvadų kompiuterio“.
Nepaisant to, jei „Tesla“ nori komercializuoti 4 lygio autonominį vairavimą, o tai reiškia, kad transporto priemonė tam tikromis sąlygomis gali važiuoti pati, nereikalaujant, kad žmogus jį perimtų, ji turės įrodyti saugos pagrindą. „Tesla“ buvo atlikta daug federalinių tyrimų dėl mirtinų avarijų, įvykusių, kai veikė „Tesla“ žemesnio lygio pažangi vairuotojo pagalbos sistema „Autopilot“. Kalifornijoje taikomas griežčiausias autonominių transporto priemonių bandymų ir diegimo leidimų išdavimo procesas, tačiau daugumoje kitų valstijų „Tesla“ turėtų bent parodyti, kad jos transporto priemonės gali saugiai važiuoti.
Be to, „Cybercab“ trūksta vairų ar pedalų, todėl jis neatitinka federalinių transporto priemonių saugos įstatymų. „GM's Cruise“ anksčiau bandė pradėti gaminti savo specialiai sukurtą robotaksi „Origin“, tačiau nesugebėjo gauti reikiamų Nacionalinės greitkelių eismo ir saugos administracijos patvirtinimų prieš atmetant projektą.