Elonas Muskas sako, kad jis parodys Tesla specialiai sukurtą „robotaxi“ prototipą per renginį spalio 10 d., kai atsisakė ankstesnio plano jį atskleisti rugpjūčio 8 d. Muskas sakė, kad „Tesla“ taip pat parodys „keletą kitų dalykų“, tačiau nepaaiškinkite, ką tai reiškė.
Komentarai, pateikti antradienį vykusiame „Tesla“ antrojo ketvirčio pajamų pokalbyje, iš esmės patvirtina pirminę „Bloomberg“ ataskaitą apie vėlavimą, įskaitant tai, kad jį lėmė Musko noras pertvarkyti tam tikrus prototipo elementus. Muskas anksčiau šį mėnesį patvirtino, kad paprašė „svarbaus dizaino pakeitimo priekyje“.
„Perkėlus jį kelis mėnesius atgal, galėjome patobulinti robotaksi, taip pat pridėti keletą kitų dalykų, skirtų produkto pristatymui“, – pokalbio metu sakė Muskas.
„Tesla robotaxi“ ir „neprižiūrima“ visiškai savarankiška programinė įranga, kurią, pasak Musko, naudos, yra bendrovės ateities centre. Anksčiau šiais metais jis atleido daugiau nei 10% pasaulinio Tesla darbuotojų, siekdamas reorganizuoti įmonę ir kurti dirbtiniu intelektu varomus produktus, įskaitant „rutulius į sieną“ siekiant plėtoti savarankiškumą.
Vis dėlto ta į dirbtinį intelektą orientuota ateitis susiduria su pagrindiniu bendrovės pelno centru parduodant elektromobilius. „Tesla“ antradienį pranešė, kad antrąjį 2024 m. ketvirtį uždirbo 1,5 mlrd. USD pelno, ty 45% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šį pelną papildė rekordinis 890 milijonų dolerių vertės reguliavimo kreditų pardavimas, nors Tesla pranešė apie 622 milijonų dolerių restruktūrizavimo mokestį, kuris sumažino jos pajamas. Ir nors bendros pajamos per metus padidėjo 2%, automobilių pajamos sumažėjo 7% iki 19,9 mlrd.
Šis rodiklis seka tai, kas ir taip buvo grubi „Tesla“ metų pradžia, kai per pirmąjį ketvirtį pelnas sumažėjo 55%, palyginti su per metus.
Šiuo metu bendrovė svarsto realią galimybę 2024 m. parduoti mažiau elektromobilių nei 2023 m., o tai būtų stulbinantis ankstesnės augimo trajektorijos pasikeitimas. Tesla tai pamasažavo sakydama investuotojams, kad tai yra tarp „dviejų pagrindinių augimo bangų“, sukeldama viltis daugiau parduoti naujų (bet poliarizuojančių ir brangių) „Cybertruck“ ir paslaptingų ateities modelių, kuriuos būtų galima parduoti už mažesnę MSRP.
Vis dėlto, pasak Musko, visa tai yra „triukšme“. „Tesla“ ilgalaikė vertė slypi vien autonomijoje ir autonomijoje, antradienio skambutyje pabrėžė jis. Tai apima bendrovės humanoidinio roboto, pavadinto Optimus, pastangas, kurios šią savaitę slaptai vėlavo. Tačiau daugiausia dėmesio skiriama ilgiausiam Musko pažadui, kurį jis dar turi ištesėti: savarankiškai vairuojančius automobilius.
Turėdamas tai omenyje, Muskas bandė sutelkti investuotojų dėmesį į spalio 10 d. Viešai nėra daug žinoma apie tai, ką parodys Tesla, nors 2023 m. Walterio Isaacsono Musko biografijoje buvo pavaizduotas nedidelis robotaksi prototipas.
Muskas kalbėjo apie tai, kad transporto priemonė būtų prieinama žmonėms per „Tesla“ programą, panašiai kaip veikia „Uber“ ir „Lyft“. Jis taip pat tvirtino, kad „Tesla“ savininkai galės prijungti savo automobilius į bendrą tinklą, kai tik bendrovė pagamins pakankamai pažangią „Full Self-Driving“ programinę įrangą, kad būtų galima valdyti visą vairavimą – tai, nepaisant pavadinimo, dar toli gražu nepasiekia.
Nepaisant daugelio metų pažadų, Muskas sunkiai įgyvendino visiškai savarankiškai vairuojančių automobilių idėją, todėl savininkai iškelia „Tesla“ į teismą ir tiria daugybė vyriausybinių agentūrų.
Pokalbio metu paklaustas, kada Tesla galės pasiūlyti pirmąjį neprižiūrimą pasivažinėjimą robotaksi, Muskas sakė manantis, kad tai gali būti įmanoma iki šių metų pabaigos. Tačiau jis pridūrė, kad tai gali įvykti ir 2025 m., ir kad jis yra „pernelyg optimistiškas“ savo prognozėse.
Ši istorija buvo atnaujinta pateikiant daugiau informacijos iš „Tesla“ antrojo ketvirčio pajamų skambučio. Straipsnis iš pradžių paskelbtas 14:45 PT.