Praėjo visi metai nuo to laiko, kai 2023 m. gruodžio 15 d. Jukatano pusiasalio traukinys Maya arba Tren Maya atšventė pirmąją atkarpą, jungiančią Kankuną su Merida. Buvęs Meksikos prezidentas Andrésas Manuelis Lópezas Obradoras sukūrė šį ambicingą, kelių milijardų dolerių vertės traukinį. projektas vykdomas 2018 m.
Sekmadienį naujoji Meksikos prezidentė Claudia Sheinbaum atidarė paskutinę atkarpą tarp Escarcega ir Chetumalio, užbaigdama šį beveik 1000 mylių ilgio geležinkelių tinklą, kuris driekiasi penkiose valstijose ir 34 Meksikos stotyse.
Nors Maya traukinys siūlo naują būdą turistams ir vietiniams žmonėms judėti Quintana Roo, Yucatan, Chiapas, Campeche ir Tabasco, tai nėra be prieštaravimų.
Štai viskas, ką reikia žinoti apie šį naują traukinio maršrutą Meksikoje.
Maya traukinių maršrutai ir pagrindinės stotys
Maya traukinys kursuoja trimis pagrindiniais maršrutais:
- Kankunas – Palenkė
- Kankunas – Četumalio tarptautinis oro uostas (CTM)
- Chetumalio tarptautinis oro uostas į Escarcega
Andresas Martinezas, Quintana Roo turizmo tarybos direktorius, pabrėžia Kankuno tarptautinio oro uosto (CUN) stoties reikšmę, vadindamas ją „elementine stotimi“ ir traukinių sistemos „širdimi“. Iš Kankuno keliautojai gali eiti į vakarus į Jukatano sostinę Meridą arba į pietus iki Palenkės ir jos miglotų džiunglių archeologinių griuvėsių ir į Chetumalį, Quintana Roo sostinę, apimančią visą pietinį pusiasalį.
Šiuo metu labiausiai keliaujamas maršrutas yra Quintana Roo palei Karibų jūrą, kuris jungia tokias stotis kaip Puerto Morelos, Playa del Carmen, Tulum (kuris turi dvi stoteles, įskaitant naują Tulumo oro uostą ir Tulumo centrą), Bacalar ir Chetumal.
Maya traukinių stotys, sukurtos daugiau nei tranzito sistema, tampa teminėmis pramogomis. „Tai ne tik vyksta iš taško A į tašką B“, – sakė Martinezas. – Patirtis apsilankius stotyje bus kažkas kita.
Dienos naujienlaiškis
Apdovanokite savo gautuosius TPG Daily naujienlaiškiu
Prisijunkite prie daugiau nei 700 000 skaitytojų, kad gautumėte naujausių naujienų, išsamių vadovų ir išskirtinių TPG ekspertų pasiūlymų.
Pavyzdžiui, Tulumo stotis yra sujungta su naujai atidarytu Jaguar parku, kuris atidarytas rugsėjį. Šiame saugomame gamtos rezervate yra dviračių takai ir nedidelis muziejus, kuriame eksponuojami vietiniai artefaktai ir regioninis menas. Jis yra sujungtas su Tulumo archeologine vietove.
Paslaugų klasės ir kaina
„Standartiniai traukiniai“ šiuo metu siūlo dvi paslaugų klases: turistinę ir aukščiausios klasės. Abu užtikrina patogų pasivažinėjimą per džiungles ir pusiasalį. Tačiau „Premier“ klasėje yra erdvesnė sėdimų vietų išdėstymas – trys sėdimos vietos vienoje eilėje, o ne keturios, ir nemokami pietūs.
Valgomojo ir miegamojo traukiniai vis dar kuriami ilgesniems maršrutams, pavyzdžiui, iš Kankuno į Palenkę, 11 valandų kelionei.
Maya Train bilietus galima įsigyti visose stotyse. Taip pat tariamai galite iš anksto užsisakyti internetu šioje svetainėje, nors kiekvieną kartą, kai įvedžiau norimas stotis ir kelionės datą, svetainė man pranešdavo, kad negali rasti tvarkaraščio. Bilietai gali kainuoti nuo 40 pesų (1,98 USD) iki 4500 pesų (223 USD), priklausomai nuo bilieto klasės ir atstumo.
Poveikis turizmui ir vietos bendruomenėms
Martinezas pabrėžia dvejopą Maya traukinio naudą ir pažymi, kad jis skirtas „ne tik turistams, bet ir vietiniams“. Traukinys suteikia ryšį gyventojams, ypač tiems, kurie važiuoja dirbti į regiono kurortus. „Tai buvo svarbus infrastruktūros objektas“, – sako jis.
Traukinys turistams siūlo alternatyvų būdą apžiūrėti pusiasalį nesinuomojus automobilio. Jis taip pat jungia pagrindinius regiono oro uostus, o tai yra privilegija keliautojams, kurie nenori užsisakyti brangių pervežimų ar privačių vairuotojų.
Tai reiškia, kad vien todėl, kad jis veikia, dar nereiškia, kad viskas visada vyksta sklandžiai. Be internetinių užsakymų kliūčių, „The New York Times“ balandį pranešė, kad dėl tvarkaraščio problemų ir nebaigtų stočių keliautojai jaučiasi sutrikę.
Aplinkos ir socialiniai rūpesčiai
Nepaisant pažadų, Maya traukinys buvo didelių ginčų objektas. Aplinkosaugininkai išreiškė susirūpinimą dėl statybų poveikio trapioms ekosistemoms, ypač džiunglių vietovėms, kuriose gyvena nykstančios rūšys. Be to, aktyvistai išreiškė prieštaravimą dėl galimo trikdymo vietos majų bendruomenėms, kurių kai kurie mano, kad jų balsai nebuvo tinkamai įtraukti į planavimo procesą.
Pavyzdžiui, 2022 m. gamtosaugos grupės pateikė skundus Semarnatui, Meksikos aplinkos ministerijai, nurodydamos vyriausybės netikslumus vertinant kai kurių traukinio atkarpų poveikį aplinkai.
„Meksikos pareigūnams nepavyko visapusiškai įvertinti Maya traukinio daromos žalos aplinkai, bet žinome, kad tai yra didžiulė grėsmė jaguarams ir kitai laukinei gamtai“, – sakoma Biologinės įvairovės centro Meksikos atstovo Alejandro Olivera pranešime. „Vyriausybės analizėje nepavyko prasmingai įvertinti rizikos, pradedant nuo augmenijos šalinimo buldozeriu iki paties traukinio eksploatavimo. Šios atkarpos 67 kilometrų ilgio jaguarams ir ocelotams bus tik dvi laukinės gamtos perėjos, o 15 kilometrų trasoje nebus jokių laukinių gyvūnų perėjimų. Jei tai tęsis, tai bus nelaimė kai kuriems iš rečiausių Meksikos gyvūnų.
Biologinės įvairovės centras taip pat teigė, kad projektas pažeidžia vietinius teisės aktus dėl gilinimo, užpildymo, kasimo, cenotų išplėtimo ir augmenijos šalinimo.
Žvelgiant į priekį
Nors Maya Train susidūrė su poliarizuojančiais pokalbiais, jis iš naujo apibrėžė keliones Jukatano pusiasalyje. Atliekant paskutinius jo stočių patobulinimus, keliautojai turi visiškai naują būdą priartėti prie pietų Meksikos vietų, kurios kažkada buvo sunkiau pasiekiamos.
Susiję skaitymai: