Asmeninis prekės ženklas yra esminė sėkmingo verslo kūrimo dalis. Tai išskiria jus iš konkurentų ir padeda žmonėms suprasti, kas jūs esate ir už ką atstovaujate. Tačiau tai padaryti nėra lengva, ypač kai tik pradedate.
8 populiariausios asmeninio prekės ženklo klaidos, kurias daro nauji verslininkai
Nauji verslininkai dažnai daro paprastas klaidas, kurios gali juos sulaikyti. Būdamas individualus verslininkas, aš pats padariau daugybę šių klaidų. Kad nepatirtumėte tų pačių klaidų, džiaugiuosi galėdamas pasidalinti su jumis savo patirtimi ir pamokomis. Štai aštuoni dažniausiai pasitaikantys spąstai ir kaip jų išvengti.
Ar esate pasirengęs gyventi atokiai?
Atlikite viktoriną ir sužinokite, ar galime padėti.
Mūsų „Creator Kickstarter“ koučingo programa priims daugiausia 10 žmonių, kurie pradės kurti savo svajonių nuotolinį gyvenimo būdą. Sužinokite daugiau ir sužinokite, ar galime padėti jums pasiekti savo tikslus!
1. Trūksta aiškios vizijos ar misijos
Jei nesate tikri, ką reiškia jūsų asmeninis prekės ženklas, kaip kas nors kitas gali žinoti? Aiški vizija ir misija suteikia jūsų prekės ženklo kryptį ir tikslą. Be jų jūsų pastangos gali jaustis išsibarsčiusios ir nenuoseklios, todėl žmonėms bus sunkiau jumis pasitikėti ar susisiekti.
Pagalvokite, kuo norite būti žinomas ir kodėl darote tai, ką darote. Man ir mano verslui tai yra naudingi, tiesioginiai kelionių patarimai netradicinėmis vietomis visame pasaulyje, padedantys finansuoti nuo vietos nepriklausomą gyvenimą.
O kaip tu? Sutelkdami dėmesį į savo tikslą, galite sukurti autentišką ir patrauklų prekės ženklą. O savo misijos apibrėžimas padės sukurti prekės ženklą, atspindintį jūsų vertybes ir atliepiantį jūsų auditoriją. Simono Sineko knyga Pradėkite nuo Kodėl yra puikus skaitymas šia tema.
2. Nenuoseklumas įvairiose platformose
Nuoseklumas yra esminis dalykas kuriant pripažinimą ir pasitikėjimą. Stenkitės, kad jūsų prekės ženklas atrodytų taip pat bet kurioje jūsų naudojamoje platformoje, nesvarbu, ar tai jūsų svetainė, „Instagram“, „YouTube“ ar „LinkedIn“. Tai reiškia, kad visur, kur esate prisijungę, naudokite tą patį logotipą, spalvas, šriftus ir balso toną.
Pavyzdžiui, jei jūsų svetainės ir „LinkedIn“ išvaizda yra patobulinta, profesionali, bet jūsų „Instagram“ yra pilnas žemos kokybės nuotraukų, kuriose užfiksuotas naktinis poilsis, o su jūsų prekės ženklu susieta mažai turinio, tai nutrūksta. Žmonės turi jaustis taip, lyg bendrautų su tuo pačiu asmeniu ar prekės ženklu, kad ir kur jus rastų.
Peržiūrėkite šį „Adobe“ straipsnį, kuriame apie tai kalbama išsamiau. Jie pateikia puikių prekės ženklo nuoseklumo pavyzdžių iš visame pasaulyje atpažįstamų prekių ženklų, tokių kaip Pepsi, Airbnb ir net Google. Tačiau principas galioja visiems prekių ženklams, nesvarbu, kokie dideli ar maži.
3. Jūsų buvimo internete nepaisymas
Jei esate internetinis verslininkas, kaip ir aš, jūsų buvimas internete paprastai yra pirmas (kartais vienintelis) dalykas, kurį žmonės naudoja norėdami su jumis susipažinti. Jei jūsų socialinės žiniasklaidos paskyros yra neaktyvios arba pasenusios, arba jūsų svetainė atrodo nebaigta, tai siunčia blogą žinią apie jūsų pasiūlymų kokybę.
Dėl prasto buvimo internete galite atrodyti neprofesionaliai arba – dar blogiau – nereikšmingai. Jums nereikia samdyti brangių prekės ženklo konsultantų ar geriausio žiniatinklio kūrėjo, bet turėtumėte viską išblizginti ir atrodyti patraukliai. Atnaujinkite savo profilius, reguliariai bendrinkite atitinkamą turinį ir bendradarbiaukite su auditorija.
Tai rodo, kad esate aktyvus, profesionalus ir rimtai žiūrite į savo darbą. Tai taip pat eina kartu su nuoseklaus asmeninio prekės ženklo palaikymu, kaip minėjau aukščiau. Pradėkite nuo kokybiškos nuotraukos, aiškios biografijos ir nuorodų į savo svetainę, klientų atsiliepimus ar portfelį.
4. Per didelis dėmesys pardavimui
Niekam nepatinka būti nuolat parduodamam. Kai per daug laiko praleidžiu „Instagram“ ar „LinkedIn“, jaučiu pardavimų nuovargį. Žinoma, galimybė parduoti daiktus yra labai svarbi beveik kiekvienam verslui. Tačiau jei kiekvienas įrašas, el. laiškas ar bendravimas su auditorija bus suvokiamas kaip pardavimo pasiūlymas, žmonės greitai pradės nusiraminti.
Geras verslas yra tiek pat vertės siūlymas ir santykių kūrimas, tiek mokamų produktų ar paslaugų skatinimas. Pasidalykite patarimais, įžvalgomis ir istorijomis, kurios jūsų auditorijai bus naudingos ar įkvepiančios. Kuo daugiau vertės galėsite suteikti nemokamai, tuo labiau auditorija jumis pasitikės.
Tikėtina, kad auditorija, kuri jus pažįsta, mėgsta ir pasitiki, ateityje pirks iš jūsų, kai pasiūlysite vieną iš savo mokamų pasiūlymų. Pasiūlymo vertė už nemokamai prieš paprašydami sumokėti. Tai gali atrodyti prieštaringa, bet tai prasminga, ir, mano patirtimi, tai sėkminga.
5. Atsiliepimų ar atsiliepimų ignoravimas
Atsiliepimai yra aukso kasykla tobulinant savo verslą ir prekės ženklą, tačiau per daug verslininkų juos ignoruoja arba priima per daug asmeniškai. Nesvarbu, ar tai žaisminga apžvalga, ar konstruktyvi kritika, kiekvienas atsiliepimas yra galimybė plėsti ir sustiprinti jūsų prekės ženklą.
Visada atsakau į gautus atsiliepimus – kiekvieną kūrinį! Atsakymas į klientų atsiliepimus – teigiamus ar neigiamus – parodo profesionalumą ir padeda kurti pasitikėjimą. Dėkokite žmonėms už pagyrimus ir visus skundus spręskite ramiai, sutelkdami dėmesį į sprendimus.
Nesmagu, kai kas nors kritikuoja jūsų verslą ar prekės ženklą – ypač asmeninį prekės ženklą. Tačiau konstruktyvi kritika yra puikus būdas sužinoti apie dalykus, kuriuos galite padaryti, kad patobulintumėte. Nevenkite atsiliepimų – pasveikinkite juos, mokykitės iš jų ir naudokite juos, kad jūsų prekės ženklas būtų dar geresnis.
6. Konkurentų kopijavimas per daug arti
Tarp mokymosi ir įkvėpimo iš konkurentų (gerai) ir visiško jų kopijavimo (blogai) yra ta riba. Neabejotinai kyla pagunda pažvelgti į sėkmingo konkurento veiklą ir pagalvoti: „Atrodo, kad tai veikia, aš tiesiog padarysiu tą patį“, bet jūs turite būti atsargūs.
Tikrai nereikia išradinėti dviračio. Tiesiog pažiūrėkite į išmaniuosius telefonus – Android telefonai ir iPhone skiriasi, bet taip nėra kad skirtinga. Jei jūsų konkurentas yra nugalėtojas, žinoma, jūs galite – ir turėtumėte – pasisemti įkvėpimo. Bet jūs taip pat turite sutelkti dėmesį į tai, kas jus išskiria.
Žmones traukia prekės ženklai, kurie jaučiasi švieži ir unikalūs. Paklauskite savęs: „Kodėl žmonės turėtų pirkti iš jūsų, o ne iš jūsų konkurento? Jei nukopijuosite juos per arti, neskaitant intelektinės nuosavybės ar kitų teisinių problemų, rizikuojate, kad jūsų pasiūlymas atrodys neoriginalus ir neautentiškas.
7. Tikslinės auditorijos neapibrėžimas
Jei bandysite tarnauti visiems, greičiausiai nebetarnausite niekam. Tai yra pagrindinė pamoka, kai reikia padaryti, kad jūsų verslas išsiskirtų. Viena didžiausių klaidų, kurią padariau – ir daugelis naujų verslininkų daro – anksti buvo nepakankamas tikslinės auditorijos apibrėžimas.
Jūsų prekės ženklas turi tiesiogiai kalbėti su žmonėmis, su kuriais norite dirbti arba kuriuos norite pritraukti. Ir kuo tiksliau galėsite apibrėžti idealų kliento pseudoportretą – kuo geriau suprasite savo auditoriją – tuo lengviau galėsite pritaikyti jiems savo pranešimus, turinį ir pasiūlymus.
Pradėkite klausdami savęs: ką aš noriu pasiekti? Kas yra mano idealus klientas (ir kodėl)? Kokie jų tikslai, iššūkiai ir interesai? Kokios yra jų išlaidos? Kur jie gyvena? Kodėl jie turėtų rinktis mano produktą? Kiek jie būtų pasirengę tam išleisti?
8. Asmeninių istorijų svarbos nepastebėjimas
Žmonės bendrauja su žmonėmis, o ne su beveidžiais prekių ženklais. Dalindamiesi asmeninėmis istorijomis jūsų prekės ženklas gali jaustis žmogiškesnis ir prieinamesnis. Šios įžvalgos leidžia jums susieti ir sukurti pasitikėjimą savo auditorija.
Tai dar svarbiau mažoms įmonėms, kai jūsų produktai (dar) nėra gerai žinomi namų ūkio vardai. Dalindamiesi asmeninėmis istorijomis jūsų prekės ženklas tampa labiau įsimintinas, išsiskiria iš konkurentų ir padeda autentiškai perduoti jūsų pranešimą.
Jums nereikia per daug dalytis ar atskleisti savo giliausias paslaptis, kad užmegztumėte ryšį. Pradėkite nuo mažo – pasidalykite akimirka, kuri įkvėpė jūsų verslą, pamoka, kurią išmokote sunkiai, arba pažiūrėkite į savo kelionės užkulisius. Įdėkite save į savo klientų vietą: jei būtumėte jie, ką norėtumėte sužinoti?
Išvadoje
Stipraus asmeninio prekės ženklo kūrimas reikalauja laiko ir pastangų, tačiau išvengę šių įprastų klaidų išvengsite galvos skausmo ir kliūčių. Aiški vizija, nuoseklūs pranešimai ir tikras ryšys su jūsų auditorija yra prekės ženklo, kuris išsiskiria ir yra labiau tikėtinas, pagrindas.
Atminkite, kad jūsų asmeninis prekės ženklas nuolat vystosi. Toliau tobulinkite, klausykite atsiliepimų ir nebijokite parodyti tikrąjį save. Kuo autentiškesnis ir sąmoningesnis būsite, tuo labiau jūsų prekės ženklas atsilieps jūsų idealiems klientams. Ir tuo efektyviau galėsite juos reklamuoti.