Kiek elektrinis BMW i5 įtikina praktikoje, ypač ilgose kelionėse? Ar tai tikra alternatyva didelio sukimo momento dyzeliniam varikliui, pavyzdžiui, BMW 540d xDrive? Atlikome įvairų praktinį testą daugiau nei 2 000 mylių per pusę Europos, kad įvertintume, ką geriausias modelis BMW i5 M60 xDrive gali padaryti kasdieniame gyvenime – važinėti, įkrauti ir našiai.
Tikslinė auditorija: našumą mėgstantys klientai
Naujasis 5 serijos BMW siekia pritraukti našumą mėgstančius klientus į elektrinę stovyklą, ypač naudojant i5 elektrinę versiją. Nuo didžiausio greičio pagrindinio BMW i5 eDrive40 modelis yra ribotas, o versija su visais ratais buvo atidėta, pasirinkti ilgų reisų modelį yra paprasčiau nei tikėtasi. Dar visai neseniai BMW i5 M60 xDrive buvo geriausias 5 serijos modelis. Tačiau BMW neseniai pristatė M5 hibridaskuris gali pasigirti 2,5 tonos sveriančiu 2,5 tonos svoriu ir V8 dviejų turbinų ir elektrinio variklio deriniu su 535 kW / 727 AG / 1000 Nm, pasiekiančiu maksimalų 190 mph / 305 km/h greitį ir džiugina daugelį M gerbėjų net pagrindinė versija.
Dabartinis galingiausias i5 negali varžytis šioje galios lygoje, tačiau 442 kW / 601 AG ir 820 Nm, vairuotojams už odinio vairo nereikia jaudintis dėl sportinių charakteristikų stokos. Vizualiai i5 M60 yra santūrus sportiniam automobiliui, nepaisant šiek tiek modifikuoto priekio. Jame trūksta platėjančių ratų arkų arba labai modifikuotos važiuoklės, tokios kaip M5. i5 M60 yra sportiškiausia 5 serijos elektrinė versija, o ne tikras sportinis variantas.
Kelionė po Europą: maršrutas ir patirtis
Kelias dienas trunkantis Europos turas žada plačias įžvalgas apie kasdienį naudojimą ir tinkamumą dideliems atstumams, įskaitant tokius miestus kaip Insbrukas, Bolzanas, Breša, Milanas, Turinas, Grenoblis, Klermon Feranas, turas, Le Manas, Paryžius, Strasbūras ir Štutgartas. Miunchene. Beveik 2 200 mylių / 3 500 kilometrų, kur tikėtasi, kad elektrinis Bavarian spindės. Tačiau pirmasis nusivylimas – 99% įkrauta baterija nerodo didesnio nei 250 mylių / 400 kilometrų atstumo. 81,2 kWh akumuliatoriaus blokas žada nuvažiuoti 382 kilometrus, tačiau tai yra vidutinybė prabangiam sedanui, ypač klientui, įpratusiam su BMW 540d xDrive degalus pilti kas 440 mylių / 700 kilometrų.
Baterijos veikimo nuotolis ir įkrovimo našumas
Važiuojant į pietus link šiaurinės Italijos, greitas važiavimas A99 ir A8 link Insbruko, kartu su nedideliu energijos troškuliu, reikalauja pirmojo įkrovimo stotelės netoli Vokietijos ir Austrijos sienos Kiefersfelden, o atstumas vos viršija 200 km. 600 AG visų ratų pavara buvo toli nuo didžiausio greičio, anksti ribojamas iki 143 mylių per valandą / 230 km/val. Įkraunama esant šiek tiek mažiau nei 180 kW, o 400 voltų technologija leidžia 205 kW. BMW modeliai šiuo metu atsilieka nuo konkurentų, siūlančių 270, 310 ar net 400 kW dėl 800 arba 900 voltų sistemų. Nepaisant to, i5 įkrovimo pajėgumas išlieka aukštas ilgą laiką, o po 30,6 kWh už 24,18 euro kelionė tęsiasi Brešos link. Įkrovimo infrastruktūra Šiaurės Italijoje yra patikima, ypač ne atostogų metu. Affi mieste, į pietryčius nuo Gardos ežero, dar 75 kWh papildomi, kai diapazonas nukrenta žemiau dešimties procentų, o tai kainuoja 59,25 euro.
Patogumas ir valdymas dideliais atstumais
BMW i5 M60 puikiai tinka ilgoms kelionėms. Sėdynės aukščiausios klasės, erdvės pakankamai, o triukšmo lygis žemas net ir be izoliacinio stiklo. Du ekranai yra ryškūs, bet gali būti didesni, palyginti su konkurentais, ir nėra keleivio ekrano. Užmiesčio keliuose beveik 2,4 tonos sveriantis visais ratais varomas automobilis veikia puikiai. Tikslus vairavimas ir žemas svorio centras džiugina ankštuose posūkiuose, o stabdžiai sklandžiai pereina nuo rekuperacijos prie diskinių stabdžių. Navigacija, valdymas ir patogumas tokiuose miestų centruose kaip Milanas ir Turinas yra puikūs. Prieš važiuodamas per Alpes Prancūzijos link, automobilis šen bei ten papildo kelis kilovatus galios. Muitinės pareigūnas pasienio tunelyje kruopščiai tikrina pilką i5, bet leidžia pravažiuoti.
Įkrovimo patirtis
A43 greitkelis Prancūzijos pusėje yra greitesnis už Vokietijos greitkelius su mažiau kelių darbų. Perėjimas prie Prancūzijos išryškina geresnę elektromobilumo infrastruktūrą. Švarūs, šviesūs ir gerai prižiūrimi greitieji įkrovikliai yra kiekvienoje degalinėje. i5 įkraunamas efektyviai, kol vairuotojas užkandžiauja ar atsipalaiduoja. Tačiau borto kompiuteris niekada nerodo 400 km ar didesnio atstumo. Viešbučio stotelėje Clermont-Ferrand, 22 kW įkrovimo galimybė viešbutyje per tris valandas ir vienuolika minučių įkrauna 67 kWh už 40,04 euro, nuvažiuojant tik 229 mylias / 367 km.
Kelionė tęsiasi iki Le Mano, kur BMW i5 M60, nepaisant savo svorio, veikia užtikrintai. Tačiau antrasis arba antrasis vairuotojo pagalbos lygis yra ribotas. Rankos gali būti nuimtos nuo vairo tik trumpam, o žvilgsnis į šalį suaktyvina įspėjimus. Tai suprantama, bet ne taip naudinga kaip trečio lygio sistema.
Kelionė atgal iš Le Mano į Miuncheną per Paryžių, Strasbūrą ir Štutgartą apima greitą važiavimą ir stiprų lietų. LED priekiniai žibintai yra veiksmingi, tačiau LED lazerinis žibintas būtų geresnis vairuojant ilgą atstumą naktį. Naujajai 5 serijos kartai trūksta stoglangio, o liukas lieka uždarytas. Komforto lygis išlieka aukštas net nuvažiavus 1500 mylių / 2500 kilometrų, o sąnaudos padidėja nuo 21,4 iki 22,7 kWh 100 kilometrų. Didesnis greitis Vokietijos greitkeliuose pabrėžia 190 mph / 230 km/h didžiausio greičio apribojimą, o daugelis silpnesnių vidaus degimo variklių ir elektromobilių yra greitesni.
Išvada: ar BMW i5 xDrive M60 yra perspektyvi dyzelino alternatyva?
Ar BMW i5 M60 xDrive yra tikra alternatyva galingam 5 serijos BMW su vidaus degimo varikliu? Tiems, kurie kasdien nenuvažiuoja šimtų kilometrų, verta apsvarstyti jungiklį, ypač kai įkraunama namuose. Bendros kelionės įkrovimo išlaidos siekė apie 450 eurų. Tačiau tie, kurie nori ilgų dyzelinių kelionių su dideliu realiu greičiu ir retais degalų papildymais, gali pasilikti prie dyzelinių variklių, kurie būtų buvę pigesni nuvažiavus tą patį atstumą.
[Text and photos: Stefan Grundhoff; press-inform]