Vis dar manau, kad 507 kietasis stogas yra gražiausias kada nors pagamintas BMW, tačiau originali 8 serija yra antroje vietoje. E31 dizainas paseno kaip puikus vynas, o jei yra bruožas, kuris iškart išsiskiria, tai iššokantys priekiniai žibintai. Tai buvo labai populiaru tada, kai pėsčiųjų apsaugos taisyklės nebuvo tokios griežtos. Tačiau kadenciją baigiantis bendrovės dizaino vadovas Domagojus Dukecas atskleidė keletą ankstyvųjų eskizų, kuriuose pirmosios kartos 8er atrodė daug kitaip.

Greitai tapsiantis „Rolls-Royce“ dizaino vadovas pasidalijo savo asmenine informacija Instagramas Pateikiame keletą įdomių E31 eskizų. Tie, kurie patraukė mūsų dėmesį, vaizduoja prabangų didįjį turą su fiksuotais priekiniais žibintais, ribojančiais mažas groteles. Prisimeni tas dienas? Geri laikai. Nepamenu, kad anksčiau būčiau mačiusi tuos eskizus, o su keturkampiais žibintais yra labiausiai intriguojantis. Tai man primena trečios kartos Maserati Quattroporte.

Klausas Kapitza dalyvavo vidiniame konkurse su dar keturiais dizaineriais ir tapo nugalėtoju. Visi galime sutikti, kad aukštesnieji Miuncheno atstovai padarė teisingą kvietimą. BMW pradėjo galvoti apie E24 6 serijos pakeitimą dar 1981 m., tačiau tik 1984 m., kai buvo pradėtas kurti E31. Patvirtinus Kapitzos projektą, praėjo dar dveji metai, kol buvo pastatytas pirmasis prototipas. Vokietijos prabangos prekės ženklas norėjo įsitikinti, kad dizainas yra geriausias.

Šis aptakus korpusas buvo ištobulintas naudojant CAD įrankius, kurie devintajame dešimtmetyje buvo beveik negirdėti automobilių pramonėje. Šis kompiuterinis projektavimo procesas kartu su vėjo tunelio bandymais padėjo BMW sumažinti pasipriešinimo koeficientą iki 0,29. Paulo Bracqo E24, kurį jis pakeitė, Cd buvo daug didesnis – 0,39.

Pirmosios kartos 8er buvo parduotas 1990 m., o BMW gavo titulą kaip pirmasis automobilių gamintojas, sujungęs V12 variklį su šešių greičių mechanine pavarų dėže. Tai nebuvo didžiulė komercinė sėkmė, nes iki gamybos pabaigos 1999 m. gegužę buvo parduoti tik 30 609 E31. Taip yra nepaisant stiprios pradžios, atsižvelgiant į tai, kad BMW gavo 5 000 užsakymų per aštuonias dienas nuo 1989 m. Frankfurto automobilių parodos oficialioje automobilio premjeroje. Kodėl tai nebuvo stiprus pardavėjas? Pagrindiniais veiksniais laikomos didelės kainos ir 1990-ųjų pradžios ekonomikos nuosmukis.

Šaltinis: Domagoj Dukec / Instagram