Naujos kartos BMW i3, kodiniu pavadinimu NA0, planuojama išleisti 2026 m., gali pasigirti reikšmingais pertvarkymais ir technologine pažanga. Nukrypstant nuo savo pažįstamos hečbeko formos, naujasis i3 bus elektrinis sedanas, atitinkantis besikeičiančius elektromobilių savininkų pageidavimus. Svarbiausias pokytis yra jo platforma. BMW Neue Klasse (NCAR) architektūra bus šio naujojo i3 ir visiškai naujos kartos elektrinių transporto priemonių pagrindas. Ši naujoviška platforma debiutuos 2025 m. su „iX3“ (NA5), nustatydama būsimos BMW elektrinės serijos pagrindą. Kadangi tai elektromobilis, asortimentas bus svarbus veiksnys priimant šį naują BMW i3. Šaltinių teigimu, efektyviausias NA0 i3 gali nuvažiuoti iki 900 km, matuojant ne tokį griežtą WLTP ciklą. EPA reitingas greičiausiai bus žemesnis.
Naujas dizainas ir variantai
2026 m. BMW i3 NA0 nuo tradicinės kompaktiškos hečbeko formos pereis prie įprastesnio sedano dizaino. Šiuo pakeitimu siekiama pritraukti didesnį klientų ratą. Gandai, kad būsimas i3 turės mažiausiai penkis skirtingus variantus: bazinius modelius i3 40 ir i3 40 xDrive, vidutinio lygio i3 50 ir i3 50 xDrive ir didelio našumo i3 M60 xDrive. Galutinis pavadinimų suteikimo susitarimas dar turi būti patvirtintas, tačiau šis asortimentas atitinka tipinius BMW gaminių pasiūlymus.
Neue Klasse architektūra
Kaip jau minėjome, naujasis i3 bus sukurtas remiantis BMW Neue Klasse architektūra, kuri atspindi prekės ženklo elektromobilių ateitį. Ši platforma pristatys šeštosios kartos baterijų technologiją, kurią sudaro apvalūs elementai, užtikrinantys didesnį atstumą, geresnį energijos tankį ir greitesnį įkrovimą. Neue Klasse architektūra apima 800 voltų sistemą ir baterijos konfigūraciją, kuri padidina energijos tankį 20 procentų. Patobulinus aerodinamiką, efektyvesnius elektros variklius ir geresnį šilumos valdymą, BMW apskaičiavo, kad tai gali padidinti diapazoną iki 30 procentų, palyginti su dabartiniais modeliais.
Gamybos laiko juosta
BMW i3 NA0 gamyba prasidės 2026 m. viduryje Vokietijoje, taip pat planuojama jį gaminti BMW San Luis Potosi gamykloje Meksikoje. Girdime, kad JAV rinka pirmuosius įrenginius gaus tik 2027 m. pradžioje. Generalinis direktorius Oliveris Zipse'as taip pat neseniai patvirtino, kad BMW įsipareigojo pasiūlyti Kinijos klientams pritaikytus „Neue Klasse“ modelius. Nors šiuo metu neatskleidžiama visų sudėtingų detalių, „Zipse“ užsiminė apie BMW Design Shanghai, kuris aktyviai kuria unikalius dizainus ir funkcijas, pritaikytas išskirtinai Kinijai skirtiems „Neue Klasse“ modeliams, atsidavusias pastangas. Todėl tikriausiai pamatysime, kad dalis Neue Klasse produkcijos keliaus ir į Kiniją.