Šios savaitės pradžioje BMW generalinis direktorius Oliveris Zipse paskelbė griežtą įspėjimą Europos Sąjungai dėl galimų spąstų paskubomis atsisakius vidaus degimo varikliu varomų (ICE) automobilių. Automobilių pramonei grumdamasi su griežtomis išmetamųjų teršalų normomis ir spartesniu perėjimu prie elektrinių transporto priemonių, Zipse žinia buvo aiški: subalansuotas ir pragmatiškas požiūris yra būtinas tvariam perėjimui. Zipse vairavo a lanksti produkto strategija nuo tada, kai jis perėmė 2015 m.
Mažai CO2 išskiriančių degalų dėklas
Zipse taip pat kalbėjo apie neatidėliotiną ir reikšmingą indėlį į klimato apsaugą. „Didžiausias įnašas į klimato apsaugą yra tas, kurį galime padaryti šiandien: Kitaip tariant, kiekviena CO2 tona, kurią galime sutaupyti šiandien, o ne kada nors ateityje, yra svarbi“, – teigė jis. Jis pasisakė už tai, kad reikia skubiai naudoti mažai CO2 išskiriančius degalus, tokius kaip e-degalai, E25 ir HVO100, kurie gali žymiai sumažinti esamo daugiau nei 250 mln. transporto priemonių parko išmetamą anglies dvideginio kiekį Europos Sąjungoje.
Tačiau Zipse išreiškė susirūpinimą dėl politinio elektroninių degalų panaudojimo diskusijose dėl vidaus degimo variklių uždraudimo 2035 m. „Tačiau šiuo metu matome didelę riziką, kad e-degalai bus politiškai įtakoti diskusijose dėl vidaus degimo variklių uždraudimo nuo 2035 m.“, – sakė Zipse. „Šiuo metu yra daug požymių, kad ES Komisija siekia fiktyvaus sprendimo, pagal kurį sušvelninamas vidaus degimo variklių draudimas tiesiog tariamai atveriant galimybę naudoti e.
Iš esmės Zipse perspėjo, kad be bendrų pastangų paspartinti mažai CO2 išskiriančio kuro naudojimą, bet koks vidaus degimo variklių draudimo sušvelninimas įtraukiant e-degalus būtų neveiksmingas ir gali prilygti de facto draudimui per užpakalines duris.
Reguliavimo ir prekybos iššūkių valdymas
BMW vadovas taip pat sprendė platesnius reguliavimo ir prekybos iššūkius, su kuriais susiduria automobilių pramonė. Jis kritikavo ES laikinai įvestus papildomus importo muitus Kinijos automobilių importui, teigdamas, kad tokios priemonės nestiprina Europos gamintojų konkurencingumo. „Papildomų importo muitų įvedimas, kaip ir neseniai įvesti ES, veda mus į aklavietę ir galiausiai nepadarys Europos gamintojų konkurencingesni“, – pridūrė jis. „Priešingai, ES tarifai BEV iš Kinijos baudžia tokius Europos gamintojus kaip BMW grupė, nes jie Kinijoje taip pat gamina transporto priemones Europos rinkai.
Kitaip nei kai kurie konkurentai, BMW nenustatė ICE automobilių gamybos pabaigos datos. Nepaisant Miunchene įsikūrusio automobilių gamintojo pažangos su „naująją“ Neue Klasse platforma būsimiems elektriniams modeliams, universali CLAR platforma ir toliau bus naudojama įvairiuose vidaus degimo variklių (ICE) ir įkraunamų hibridų (PHEV) modeliuose. Ekspertai iš pradžių kritikavo šį BMW strategijos neryžtingumą, tačiau rinkos rezultatai parodė, kad lankstus požiūris buvo teisingas žingsnis.
2026 metais pamatysime naujus G65 BMW X5, modelis, sukurtas ant CLAR platformos. Po to seks G50 3 serija, G67 X7G66 X6 ir keli M produktaiviskas sukurta CLAR platformoje.