![](https://jusukeliones.lt/wp-content/uploads/2024/08/BMW-E31-850CSi-173-1024x683.jpg)
Mūsų draugas Jasonas Cammisa iš Hagerty šiandien pasakoja BMW 850 CSi istoriją. Ir kokia tai istorija. 1993 m. BMW pristatė 850 CSi, kuris tapo 8 serijos šventuoju graliu, nes visame pasaulyje buvo pagaminta tik 1519, o JAV pasiekė tik 225. Kaip Cammisa paaiškina toliau pateiktame vaizdo įraše, apžvalgos apie E31 8 serija buvo toli gražu ne malonūs. Tačiau BMW savo rankovėje turėjo asą: M diviziją. Taip gimė BMW 850 CSi.
M variklis po gaubtu
850 CSi, M8, kurio nebuvo, gali pasigirti 375 arklio galių iš dabartinio 5,6 litro V12, o valdymas atitiko jo variklį ir gerą išvaizdą. S70B56 variklis buvo reikšmingas standartinio M70 V12, esančio 850i, patobulinimas su nauju variklio kodu, atspindinčiu didelius pakeitimus. Tai leido automobiliui nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti vos per šešias sekundes ir pasiekti elektroniniu būdu ribojamą 250 km/h greitį.
8 serija buvo pirmasis BMW automobilis, visiškai sukurtas kompiuteriu. BMW naudojo CAD, kad sukurtų 8 serijos aptakią formą, kuri pramuša vėją su mažu 0,28 pasipriešinimo koeficientu. 8 serija buvo sukurta kaip didysis turistinis, greitkelio bombonešis. Jis tiesiog praryja atvirą kelią ir prašo ilgų kelionių dideliu greičiu.
Prieš savo laiką
850 CSi buvo su savo laiku novatoriškomis technologijomis, tokiomis kaip integruota galinės ašies penkių svirčių pakaba, automatinė stabilumo kontrolė ir traukos sistema (ASC+T), greičiui jautrus vairo stiprintuvas ir elektroninis amortizatorių valdymas (EDC). BMW 850CSi modifikuota pakaba apėmė standesnes spyruokles ir amortizatorius, sumažino automobilio važiavimo aukštį. 850Si taip pat turėjo platesnius ratus ir pasirenkamus kaltinius M Parallel ratus. 850CSi priekinis ir galinis buferiai buvo pakeisti, kad būtų pagerintos aerodinaminės savybės. Keturi apvalūs nerūdijančio plieno išmetimo antgaliai pakeitė kvadratinius antgalius, esančius kituose 8 serijos modeliuose. 6 greičių mechaninė pavarų dėžė buvo vienintelė 850CSi transmisijos parinktis ir atsirado tuo metu, kai dauguma kitų automobilių buvo tik 5 greičių mechaninės. Euro 850CSi modeliai buvo su keturių ratų vairavimu. BMW Motorsport prekės ženklo durų rankenos pagerbė jos paveldą, o tvarkingas galinis aptakas ir juoda kėbulo apdaila suteikė sportiškumo.
Nors BMW niekada jo nevadino M8, šis automobilis buvo kuo arčiau M8. Žinoma, buvo ir vienkartinis E31 M8 kuri pirmą kartą buvo pastebėta Miunchene 2011 m. Pažvelkime į šią puikią Hagerty apžvalgą: