Europos Komisija tariamai pranešė BMW ir Volkswagen, kad ji gali apsvarstyti galimybę sumažinti tarifus dviejų automobilių gamintojų Kinijoje pagamintų elektromobilių importui. Reuters. Europos Komisija yra pasirengusi priskirti BMW bendradarbiaujančioms įmonėms, o tai leistų joms taikyti sumažintą 20,8 % tarifą Kinijoje pagamintiems modeliams, palyginti su dabartiniu planuojamu 37,6 % tarifu.

Šis galimas perklasifikavimas būtų taikomas BMW Kinijoje pagamintam elektriniam automobiliui MINI Cooper (J01 kodinis pavadinimas). Šie nauji „Cooper“ modeliai nebuvo įtraukti į Briuselio imties analizę prieš paskelbiant tarifus, todėl jiems automatiškai buvo taikomas aukščiausias tarifų lygis. Jei bus susitarta, šis Briuselio kompromisas reikštų reikšmingą ankstyvą nuolaidą dėl tarifų, o tai suteiks didelę finansinę pagalbą BMW.

Pavyzdžiui, BYD automobiliams buvo taikomas palyginti nedidelis 17,4 % tarifas, nes jis bendradarbiavo atliekant tyrimą ir buvo nuspręsta, kad gavo mažesnę valstybės pagalbą nei kai kurie kiti automobilių gamintojai. Ironiška, bet BMW yra viena iš Vokietijos automobilių markių, kurios priešinosi tarifams ne tik dėl to, kad dėl jų Kinijoje pagamintų automobilių importas į Europą brangsta.

BMW pasiekė pasaulinį pardavimų rekordą 2023 m., kai Kinija buvo didžiausia jos atskira rinka. Pernai buvo pristatyta milžiniška 826 300 automobilių, ir tai net nebuvo didžiausias visų laikų skaičius. 2021 metais BMW šalyje pardavė 847 900 automobilių. Turint tai omenyje, nereikėtų stebėtis, kad bendrovės vadovas atskleidė planus dėl tolimesnių investicijų Liaudies Respublikoje. Primename, kad vietinė bendra įmonė BMW Brilliance Automotive buvo įkurta 2003 m. gegužės mėn. Iš pradžių buvo sudarytas 50:50 sandoris, BMW padidino savo dalį bendrojoje įmonėje iki 75 proc. prieš porą metų.

BMW grupė jau yra idaug investuoja į savo Oksfordo (JK) gamyklą ateityje gaminti elektromobilius, įskaitant Cooper ir Aceman. [Source: Reuters]