BMW E28 535i gimimas: nuo Dingolfingo iki atviro kelio
Visoms kalboms apie pirmąjį M5, išleistą prieš keturiasdešimt metų šiais metais (na, iš tikrųjų tai buvo 1985 m. sausis), atrodo, kad E28 535i ir jo M535i atšaka buvo pamiršti. Tačiau 1984 m. spalį BMW Dingolfingo gamykloje, esančioje už 65 mylių į šiaurės rytus nuo Miuncheno, buvo gaminami pirmieji Europos vairo kairėje pusėje pavyzdžiai, paruošti 85 m. Atsižvelgiant į tai, kaip greitai ALPINA pagamino greitą 3,5 litro E28 versiją – apie šešis mėnesius – stebėtina, kiek laiko prireikė BMW, kad padarytų kažką panašaus. Taip pat nėra taip, lyg jie to nebūtų darę anksčiau.
BMW automobilių sporto evoliucija: nuo E12 M535i iki E28 M535i
1980 m. BMW Motorsport sukūrė ir pristatė E12 M535i. Tai buvo 528i, bet su važiuokle iš originalaus pilno riebumo 635CSi. 218 AG 3453 cm3 variklis, artimo santykio „Getrag“ pavarų dėžė su išskirtiniu „šuo kojos“ pavarų perjungimo modeliu, riboto slydimo difuzorius su papildomu alyvos baku, Bilstein amortizatoriai su tvirtesnėmis spyruoklėmis ir siūbavimo strypais, taip pat 14- colių „Mahle“ tinklinio lydinio ratlankiai su 205 sekcijų padangomis, M1 stiliaus vairu, „Recaro“ / „Scheel“ tipo priekinėmis sėdynėmis ir spoileriais priekyje ir gale. Nuo 1980 m. balandžio mėn. iki 1981 m. gegužės mėn., pasibaigus E12 gamybai, buvo pagaminta 960 automobilių su vairu kairėje pusėje ir 450 – su vairu dešinėje.
ALPINA įtaka: kaip E28 535i išsiskyrė
Iki 1984 m. pabaigos E28 pirkėjai galėjo rinktis tarp gamyklinio 184 AG 528i, 245 AG ALPINA B9 arba 260 AG B10, išleisto 1984 m. pabaigoje, papildydama B9. ALPINA prekės taip pat nebuvo pigios – 1985 m. sausį, kai JK buvo pradėtas gaminti 535i su vairu dešinėje pusėje, 528iSE kainavo 15 600 svarų sterlingų, o ALPINA B10 – šiek tiek mažiau nei 23 000 GBP.
Tuomet, kai kainavo 17 900 svarų sterlingų, M535i su 218 AG buvo vertinamas kaip beveik neblogas. Nepigus, bet kruvinai greitas automobilis už pinigus. Palyginimui, „Audi“ norėjo daugiau nei 19 250 svarų sterlingų už savo 200 „Turbo“, kuris buvo ne toks greitas, bet vis tiek puikus automobilis.
Lyginant Euro ir US-Spec BMW E28 535i modelius
535i serija į Europą su trenksmu atkeliavo 1985 m. sausio mėn., o į JAV po mėnesio – apie tai pakalbėsime vėliau. „Euro 535i“ receptas buvo toks pat, kaip ir anksčiau, su paprasta 535i versija (1986 m. pervadinta į 535iSE) ir M535i su plastikiniais slenksčiais ir buferiais. Mechaniškai 528i 184 AG LE Jetronic variklis buvo pakeistas 3430 cc Motronic 1.1 agregatu iš šiuolaikinio 635CSi su 218 AG. Tačiau skirtingai nei E12, buvo pasiūlytas transmisijų pasirinkimas.
Transmisija ir našumas: E28 535i širdis
Standartinis agregatas buvo „Getrag 265/6“ pavarų dėžė su 0,81 padidinta penktąja pavara, sujungta su 3,07 koeficiento riboto praslydimo diferencialu su 25% blokavimu, nors buvo galima pasiekti 3,25 santykį. Tie, kurie nori didesnio pagreičio aukštupyje, galėjo užsisakyti Getrag 265/5 „sportinę“ transmisiją, kurios skaičiai buvo artimesni, su tiesioginės pavaros 1:1 penkta pavara ir 3,25 santykio LSD.
Galiausiai galite turėti keturių greičių automatinį ZF su perjungiama EH sportine/ekonomine elektronika, kad pakeistumėte perjungimo greitį ir išjungtumėte aukščiausią pavarą. Tai gerai, jei jums patinka tokie dalykai, bet iš tikrųjų rankinio dėžutė yra tai, ko norėjote. Abu diferencialai buvo 210 tipo, dideli sunkūs daiktai buvo pagaminti iš E23 735i, o į Australiją vežami automobiliai naudojo mažesnio tipo 188 tipo 3,46 koeficiento skirtumą. Lažinuosi, kad jiems sekėsi gerai.
Pakaba ir valdymas: „White-Knuckle Ride“.
535i pakaba jau buvo gaminama ir naudojama M Technic pakete, skirtame 528i – tai apėmė Bilstein amortizatorius, trumpesnes standesnes spyruokles ir šiek tiek storesnes siūbavimo juostas. Jis buvo labai geras ir tikrai sugriežtino E28, tačiau jis nebuvo iškirptas iš to paties audinio kaip ALPINA, taip pat nebuvo toks geras, kaip speciali pakaba, kurią BMW Motorsport sukūrė M5. Šie automobiliai naudojo dar storesnes siūbavimo juostas, bet minkštesnius Bilstein (o vėliau ir Boge) amortizatorius ir buvo daug geriau pritaikyti tuo metu naudotoms Michelin TRX padangoms – iki 1986 m. M5 išmetė Michelins ir pasikeitė į daug atlaidesnius. Pirelis ant 16 colių rato.
TRX padangos: BMW E28 535i Achilo kulnas
Buvo naudojami standartiniai 528i stabdžiai su keistu hidrauliniu servo, ir jie buvo laikomi pakankamai gerais, nors ir su standartine ABS. Ratai buvo unikalūs vėdinami metriniai lydiniai, kuriuos turėjo tik „Euro 535i“ serija, aptraukti Michelin TRX 220/55VR390 padangomis, kurios pasirodė esąs automobilio Achilo kulnas.
Išleistas 535i buvo galimas kaip standartinis automobilis su chromuotais buferiais, nerūdijančio plieno apdaila aplink langus, tik su specialiais ratais, 535i bagažinės raštu (kuris gali būti panaikintas) ir subtiliais kėbulo spalvos plastikiniais arkos taškais, kad jį atskirtų nuo. 528i.
Tačiau būtent M535i su M Technic kėbulo komplektu pasirodė esąs didesnis pardavėjas. Šią versiją, kaip ir 535i, buvo galima įsigyti su visomis trimis transmisijomis, taip pat su sportinių arba standartinių priekinių sėdynių pasirinkimu. Galite užsisakyti savo M535i su chromo lango apvadu arba satino juodu. Įprasti variantai buvo oro kondicionierius ir pastovaus greičio palaikymo sistema. Nuo 1986 m. pabaigos 535i tapo 535i SE su galimybe dechromuoti ir kėbulo spalvos plieninius buferius – puikiai atrodantį automobilį.
Kaip automobilis, 535i galėtų būti geras orų draugas. Jis buvo greitas – 0–100 mylių per valandą per 18,8 sekundės buvo greito automobilio ženklas, o šiandien tai nėra blogai. Overdrive versija tai padarė per 19,5, o M5 – stulbinančiai 15,4 dėl 286 AG. Tačiau problema buvo sukibimas šlapiu oru.
„Michelin“ gamina puikias padangas, o daugelyje automobilių TRX buvo išskirtinis. Vis dėlto pusiau užpakalinės rankos BMW atveju tai gali būti atsakomybė, nes staigus ir ryškus uodegos slydimas yra jo vizitinė kortelė. Tai ir didžiulė pakeitimo kaina lėmė, kad laikui bėgant daugelyje pavyzdžių specialūs ratai buvo pakeisti tokiais kaip BBS su tinkamesnėmis padangomis, tokiomis kaip Pirelli P7 ar bet kuri kita aukščiausios kokybės imperialinė padanga.
TRX – šiuo atveju 220/55VR390 – vėliau E34 535i ir po '88 635CSi buvo pakeistas platesne versija, 240/45VR415 iš M6 su tam tikru patobulinimu, o ypač E34 buvo pakeista galinė pakaba. geometrija, kad būtų pasiektas didžiulis patobulinimas. Ankstyvieji E28 M5 pavyzdžiai, taip pat M635CSi (M6 JAV), naudojo 390 TRX, tačiau jis veikė geriau dėl gerokai patobulinto riedėjimo standumo. Nepaisant to, iki 1986 m. M5 grįžo į 225/50VR126 Pirelli imperial padangas.
JAV versija 535i buvo pristatyta 1985 m. tik su smūginiu buferiu, o plastikinio buferio M535i versija nebuvo pasiūlyta. Pakeitęs 533i, US 535i suspaudimo laipsnis buvo mažesnis 8,0:1, o bešvinio kuro galia buvo 180 AG arba šiek tiek mažesnė nei Euro 528i. Mažesnio 188 tipo diferencialo 3,25 koeficiento versija automobiliuose taip pat buvo naudojami mažesni Michelin TRX ratai ir padangos iš 528i – 200/60VR390.
US 535i taip pat naudojo standartinę 528i pakabą su standesne M Technic sąranka iš Euro automobilių kaip pasirinkimo. Nors jis buvo geresnis už 528e ar 533i, US 535i tikrai nebuvo toks pat žvėris kaip Euro automobilis, nors buvo geriau standartiškai – pastovaus greičio palaikymo sistema, borto kompiuteris, odinė apdaila ir beveik neabejotinai oro kondicionierius, be to, deja. , tie baisūs didelio poveikio buferiai.
Tačiau 2024 m. tai nėra nieko, ko negalima ištaisyti – nulenkite galvą, kad padidintumėte suspaudimo laipsnį, pridėkite Bilstein amortizatorius, keletą tinkamų ratų ir padangų, taip pat Euro buferio keitimo rinkinį, ir turėsite daug daugiau galimybių rasti E28 JAV, kurios neužpuolė neišvengiamas rūdžių kirminas.
Kodėl E28 535i šiandien išlieka mylima klasika
Europoje 535i buvo sėkmingas. BMW 1985 metais kalbėjo apie 5000 pastatų per metus, ir jie tikriausiai padarė. Pakeitimų buvo nedaug, o paskutinis pavyzdys, pastatytas 1987 m. gruodį, buvo beveik toks pat, kaip ir pirmieji automobiliai. E34 535i pažymėjo naują BMW erą ir neabejotinai buvo geresnis universalus automobilis, jei buvo sunkesnis ir šiek tiek lėtesnis.
Tačiau nepaisant to, kad jie yra geri, jie neturi tokio neapdoroto patrauklumo kaip E28 versija, važinėjimas su baltu snukiu, kuris dabar jums kainuos svarais ar doleriais tiek pat, kiek prieš maždaug 40 metų.
(Nuotraukos: BMW Classic)