Pirmasis elektrinis universalas iš Miuncheno pagaliau čia ir nėra geresnės vietos jį išbandyti nei Bavarija. Touring modeliai yra ne tik populiariausi BMW variantai Vokietijoje, bet ir Europoje. Nuo pat pristatymo 1991 m. BMW 5 serijos Touring buvo parduotas 1,2 mln. klientų visame pasaulyje. Tiesą sakant, šiandien Vokietijoje parduodama daugiau BMW kelionių nei sedanų, o tai sudaro 95 procentus 5 serijos Europoje.
Nors apmaudu, kad BMW dar kartą praleido JAV šios kartos rinką (neskaitant būsimos G99 M5 Touring), vis tiek skridau į Vokietiją išbandyti didelio, bet galingo universalo. Žinoma, tai buvo visiškai elektrinė. Naujasis BMW i5 M60 xDrive Touring šiandien yra aukščiausios klasės 5 serija. Praėjo V8 arba trijų turbinų benzininių variklių laikai; jų vietoje yra vieno ir dviejų elektrinių varikliai.
Sukurta ant lanksčios architektūros
Iš esmės BMW i5 M60 Touring yra pailgas ir atnaujintas i5 sedanas. CLAR platforma, pavara ir akumuliatorių paketai yra identiški, o interjero dizainas beveik nesiskiria nuo sedano. Nebent žiūrint iš trijų ketvirčių arba iš galo, abu variantai iš priekio atrodo identiški. Tačiau panašumai čia sustoja, nes „i5 Touring“ siūlo daugiau erdvės viduje ir didesnę bagažinę.
Didelis ir galingas
2024 m. BMW i5 M60 Touring yra 5060 mm ilgio, 1900 mm pločio ir 1505 mm aukščio. Jis turi didelę 2995 mm ratų bazę ir gali būti komplektuojamas su 21 colio ratais, o pasirenkamais 22 colių ratais galima įsigyti BMW priedų kataloge. Natūralu, kad tai sunkus automobilis, sveriantis 2350 kilogramų, tačiau jį siekiama kompensuoti didžiuliu galios tiekimu.
Gerai
- Daug krovinių ir vidaus erdvės
- Galingas ir smagus vairuoti
- Prabangus interjeras
Blogai
- Brangus
- Sunkus kartais
- Diapazonas galėtų būti geresnis
Visais ratais varomas elektrinis universalas gali išvystyti iki 601 AG (593 AG) ir 605 svarų pėdų (820 Nm), kai įjungtas padidinimo režimas. Jis naudoja tą pačią 81,2 kWh bateriją kaip ir pigesnis i5 eDrive40 Touring ir gali būti įkraunamas iki 205 kW. 10 minučių įkrovimas leis akumuliatoriui nuvažiuoti 88 mylias (142 kilometrus), o 10–80 procentų įkrovimo būseną galima pasiekti per maždaug 32 minutes.
M specifinis dizainas
Norėdami atskirti jį nuo galinių ratų pavaros, vieno variklio analogo, BMW elektriniam M Performance modeliui suteikė sportiškas groteles. Iš i5 M60 sedano paveldėtos poros inkstai turi dvigubas horizontalias juostas ir M logotipą – tokio dizaino tikimasi ir M5 modeliuose. Šoninių veidrodėlių dangteliai yra blizgiai juodi, o standartiniai 19 colių M ratai dar labiau išskiria jį nuo mažesnio modelio. Klientai taip pat gali pridėti pasirenkamą M Sport Package Pro ir M Carbon Exterior Package, priartindami universalą prie M5 Touring vaizdinės dramos.
Tačiau jai trūksta padalinto bagažinės dangčio – pagrindinio BMW kelionių istorijos elemento. Priežastis? Oficialiai šlaitinis, aptakesnis stogas pateikė inžinerinių iššūkių. Neoficialiai ją išspręsti buvo brangu. Kalbant apie erdvę, visų BMW 5 serijos Touring variantų bagažinės talpa yra 570 litrų, kurią galima išplėsti iki 1700 litrų. Vilkimo galia yra 1500–2000 kilogramų, tačiau tai turės įtakos diapazonui.
Asortimentas, ADAS, funkcijos ir dar daugiau
Kalbant apie diapazoną: tai nėra puiku, nėra baisu, kaip pasakytų garsi filmo citata. WLTP ciklu jis gali pasiekti iki 506 kilometrų, bet realios sąlygos greičiausiai tai sumažins, ypač jei greitkelyje važiuosite iki 230 km/h. Negaliu daug kalbėti apie efektyvumą, nes vairavau šį automobilį taip, kaip jį pavogiau: nuo didžiausio greičio magistralėje iki greitų posūkių, todėl akivaizdu, kad tada efektyvumas labai sumažėja.
Šiame automobilyje gausu funkcijų, įskaitant riboto praslydimo diferencialą, pneumatinę pakabą, galinį vairo mechanizmą, stabilizatorius ir naujausias vairavimo pagalbos funkcijas. „Highway Assistant“, Amerikoje žinomas kaip „Highway Assistant“, yra 2 ir aukštesnio lygio ADAS, suteikiantis galimybę važiuoti laisvų rankų įranga greitkelyje iki 135 km/val. Jame taip pat yra automatinio eismo juostos keitimo funkcija, kuri puikiai veikia Vokietijos greitkelyje.
BMW operacinė sistema 8.5 yra standartinė, siūlanti reikšmingus vaizdinius atnaujinimus ir eRoute funkcijos patobulinimus. Aš nesileisiu į visas detales (vaizdo įrašą galite pažiūrėti čia), tačiau iš esmės algoritmas tapo išmanesnis: jis apskaičiuoja greičiausią maršrutą su mažiausiai sustojimų ir atsižvelgia į tų sustojimų metu pasiekiamus patogumus, stočių skaičių ir kt.
Puikus kasdienis vairuotojas, linksmas „Backroads Warrior“.
Natūralu, kad mažiau laiko praleidau su techninėmis funkcijomis ir daugiau su vairavimo dinamika, ypač dėl to, kad BMW sukūrė įdomų ir daug pastangų reikalaujantį vairavimo maršrutą. Akimirksniu M60 galia pasijunta ekstravagantiška – tai tikras M ženklelio paveldo atspindys. Šio modelio pakaba pasižymi M specifiniu derinimu, todėl ji yra šiek tiek standesnė nei eDrive40, tačiau pakankamai patogi kasdieniam vairavimui.
Visuose i5 modeliuose yra 2,5 laipsnio galinės ašies vairavimas, padidinantis judrumą veržliuose posūkiuose, tačiau tik BMW i5 M60 įdiegta nauja 5 serijos 48 voltų aktyvioji apsaugos nuo riedėjimo technologija, leidžianti išlaikyti automobilio sudėtį ant vingiuotų Bavarijos galų. Palyginti su sedanu, beveik kiekviena programinės įrangos sąranka buvo pritaikyta kelionei: amortizatoriai, riboto slydimo diferencialas ir pakaba.
Nepriklausomai nuo jėgos agregato, i5 važiuoja kaip klasikinis 5 serijos modelis: sklandžiai ir ramiai važiuoja greitkelyje, tačiau nori pasinerti į posūkius siaurose Bavarijos pakelėse. Žinoma, vairavimo patirčiai didelę įtaką daro adaptyvioji M pakaba, galinės ašies vairavimas ir aktyvūs posvyrio stabilizatoriai. Važiuojant mažu greičiu, didelis turas lengvai manevruojamas, ypač siaurais keliais Vokietijos kaimuose. Nepaisant to, kad amortizatoriai yra pritaikyti sportiškumui, amortizatoriai greitai atsimuša dėl labai uždaros jėgos reakcijos, kuria siekiama išlaikyti automobilį ant kelio, nepaisant skirtingos paviršiaus kokybės.
Važiuojant didesniu greičiu ir intensyviai važiuojant, naujasis programinės įrangos algoritmas išlaiko kėbulą plokščią, išvengiant didesniuose automobiliuose įprasto laivo pojūčio. Apskritai vairavimo patirtis yra gana panaši į sedano, kartais dėl aparatūros sąrankos atsiranda sunkumas gale.
Vairavimo atsiliepimai
Vairo stovas taip pat panašus į sedano. Priekinių padangų grįžtamasis ryšys yra pakankamai didelis, tačiau kartais tai gali jaustis dirbtinai, o tai yra įprasta elektromobilių savybė. Žinoma, viskas žymiai pagerėja Sporto arba Sport+ režimu. Vairuojant man labiausiai patiko linijinis galios tiekimas. Nemėgstu brutalių, sprandą laužančių pagreitėjimų: jie nėra linksmi ir tarnauja tik pasigyrimui. Man labiau patinka sklandus galios padidėjimas, kuris neerzina mano keleivių lenkimo metu.
Stabdžių regeneravimas
Man taip pat patinka i5 M60 Touring stabdžių regeneravimo melodija. Vieno pedalo režimu B jis nėra pernelyg agresyvus ir prie jo greitai prisitaikote. Po maždaug 50 kilometrų važiavimo gerai nujaučiau, kiek laiko užtruks, kol automobilis sustos, kai nukeliamas pedalas. Tai taip pat smagu posūkiuose, nes galite jį naudoti norėdami reguliuoti įvažiavimo ir išvažiavimo taškus. Žinoma, visada galite naudoti adaptyvųjį stabdžių regeneravimo režimą, kuris puikiai veikia pats.
Tiek daug sugriebimo
Dabar pakalbėkime apie sukibimą. Vienu žodžiu: fantastiška! Šiame automobilyje yra tiek daug sukibimo, kad beveik neįmanoma nutraukti sukibimo, nebent pasieksite itin didelį greitį. Sunkus posūkis yra smagus, nes turas įsirėžia į asfaltą, todėl padangos išlieka prilipusios prie asfalto, net ir šlapios. Tai suteikia daug pasitikėjimo posūkiuose, tiksliai žinant, ką veiks padangos.
Lyginant i5 M60 Touring su eDrive40 variantu, galite pajusti papildomą M60 svorį – apie 170 kilogramų daugiau, bet jūs gaunate didesnį sukibimą. „i5 Touring eDrive40“ gali būti žaismingesnis dėl galinių ratų pavaros nustatymo. Bet daugiau apie tai atskiroje apžvalgoje.
Šveicarijos armijos peilis
Žinojau, kad man patiks įvažiuoti į BMW i5 M60 Touring. Nepaisant mažo diapazono ir didelės kainos (101 500 eurų), turas vis dar yra patrauklus produktas ieškantiems Šveicarijos armijos peilio tipo transporto priemonės. Jis puikiai susidoroja su daugeliu užduočių ir nereikia daryti didelio įspūdžio. Tai puikus kasdienis vairuotojas, fantastiškas keliautojas, o dabar taip pat žalias.
Tiesa, kai kurie europiečiai vis tiek gali rinktis dyzelinius arba benzininius 5 serijos variantus, bet bent jau dabar yra galimybė tiems, kurie ieško visiškai elektrinio universalo. Manau, kad BMW parduos daugiau i5 Touring nei sedanų, ypač Vokietijoje. Įkrovimo infrastruktūra Vokietijoje tobulėja kasdien, todėl įkrovimo taškų pakanka net ilgų kelionių metu. Tai puiki žinia, nes europiečiai mėgsta važiuoti didelius atstumus, palyginti su skrydžiu.
Amerikiečiai kol kas liko nežinioje, tačiau pranešama, kad JAV platintojų taryba pasisako už tai, kad 5 serijos „Touring“ būtų prieinamas valstijoje. Teigiama, kad vagonai čia gali būti patrauklūs, jei jie yra brangūs, su unikaliomis specifikacijomis ir siūlomi ribotais kiekiais, kad padidintų jų geidžiamumą. Ar tai įvyks? Tai dar reikia pamatyti. Kol kas, jei gyvenate Europoje, laikote save laimingu.