Mažas 168 korpuso diferencialas keturių cilindrų benzininių BMW 1 serijos ir E90 3 serijų modeliuose yra šiek tiek varginantis. Nėra jokios akivaizdžios priežasties, kodėl taip yra – tai labai gerai pagamintas agregatas, pagamintas iki neįtikėtinai smulkių leistinų nuokrypių ir jame naudojami gerbiamų gamintojų guoliai. Tačiau daugelis pradeda verkšlenti nuvažiavę 70 000 mylių ir gali tapti tikrai triukšmingi. Nors retai kada sugenda diferencialas, neseniai pakeičiau difuzorių 2008 m. BMW 320i Coupe (E92), kuris buvo arti didelio gedimo ir praradimo.
Apie 168 tipą
168 tipas amžinai buvo mažas BMW diferencialas – mažesnio variklio E30, E36 ir E46 automobiliai naudojo tokį skirtumą, o 168, matyt, reiškia vidinį matavimą. Vidutinio dydžio skirtumas yra 188 tipo, o tikrai didelis – 210 tipo.
168, pirmą kartą sumontuotas 2004 m. 1 serijoje – 116i, 118i, 120i ir 04-07 Euro 118d – skiriasi nuo ankstesnio E46 tipo agregato vienu esminiu aspektu: jis pakeičia ankstesnius kūginius ritininius guolius, skirtus krumpliaračiui ir karūniniam ratui. šoniniai guoliai su rutuliniais guoliais. Tai buvo padaryta siekiant sumažinti trintį ir palengvinti diferencialo pasukimą – tai pastebima, kai senesnio ir naujesnio tipo diferencialai yra vienas šalia kito. Be to, alyva buvo daug plonesnė sintetinė 75/90, o ne EP90.
Galiausiai, faktiniame diferencialo bloke naudojamos saulės ir planetinės pavaros yra sukepinto plieno, be abejo, pigiau nei senesnio tipo pavaros, naudojamos E30 ir E36 blokuose. Šis skirtumas taip pat buvo naudojamas E90 3 serijoje – Europoje 316i, 318i ir 320i plus JAV, 323i.
Kas negerai?
Didžioji dalis kaltės gali būti priskirta difuzoriaus išleidimo kaiščio trūkumui ir oficialiam alyvos keitimo intervalui. Gamyklos pildymo alyva yra amžinai, nebent turite įrankį senai alyvai ištraukti, ir niekas niekada nesivargina.
Nors diferencialo šoniniai guoliai susidėvi labai retai, krumpliaračiai tikrai nusidėvi, o mažesnio galo guolis, esantis arčiausiai kardaninio veleno flanšo, yra pats blogiausias. BMW naudojo tris guolių gamintojus: INA, FAG (vokiečių kalba) ir Koyo iš Japonijos. Permontavau kelis difuzorius ir pastebėjau, kad kuo naujesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jo guoliai bus triukšmingi. Jie neabejotinai yra labai aukštos kokybės, tačiau atrodo, kad jie mažiau atlaiko ilgalaikį difuzorių. Sukepintos saulės / planetos krumpliaračiai taip pat pradeda dygti ir galiausiai suyra.
Ar galiu atstatyti savo diferencialą?
Taip, bet jie sunkūs, reikia turėti labai gerą įrankių rinkinį ir „jausti“ mechaninius dalykus. Diferencialo agregatas pritvirtinamas prie geležinio diferencialo korpuso su dideliu žiediniu žiedu kiekvienoje pusėje, o šie padvigubėja kaip tarpikliai, kad būtų tinkamai nustatytas karūnavimo ratas ir krumpliaračio blakstiena. Krumpliaračio guolius labai sunku nuimti ir pakeisti. Ištraukus krumpliaratį, dideli ir maži guolio išoriniai narveliai turi būti išstumti naudojant žiaurią jėgą ir kruopščius įgūdžius. Naujo didelio guolio išorinio narvelio permontavimas yra tikrai sunkus darbas, ir aš suradau, kad geriausias būdas yra šildyti korpusą labai karštame vandenyje, o guolio narvelį laikyti šaldiklyje. Po guolio narveliu taip pat yra tarpiklis, o išimant guolius labai lengva pažymėti minkštą ketaus difuzorių – tai turi būti ištaisyta, kitaip naujas guolis netinkamai įsitaisys.
Manote, kad tai blogai? Dabar jūs turite nuimti didelį guolio vidinį narvelį nuo krumpliaračio ir jis prispaudžiamas keliomis tonomis jėga. Trauktuvas jo nesugriebs, todėl turite atsargiai nušlifuoti pakankamai guolio narvelio, kol jis savaime suskils nepažymėdamas krumpliaračio.
Tada jūs turite pritvirtinti krumpliaratį su nauju gniuždymo vamzdžiu ir jį nustatyti. Skamba kaip smagu?
Kaip atskirti gerą nuo blogo?
Lengva. Pasukite krumpliaračio flanšą ir sukimosi judesiai turėtų jaustis gana sklandžiai. Jei jis atrodo šiurkštus, triukšmingas ar niūrus, tai yra laužas. Taip pat gaukite tinkamą skirtumą. 168 bloke yra septyni varžtai, pritvirtinantys galinį lydinio dangtį, o atramos flanšas yra apskritas su keturiais varžtais. Pažiūrėkite į baltą viršutinį lipduką ir pamatysite santykį bei dalies numerį. Įvairūs koeficientai yra 3,91, 3,73, 3,64, 3,45, 3,38, 3,23, o 118d – 2,47. Įveskite savo automobilio VIN į Realoem ir sužinosite, koks yra jūsų automobilio skirtumas.
Automobiliai su automatiniu sustabdymu-užvedimu gali būti labai įmantrūs dėl santykio. Sumontuokite automobilį, kurio 3,64 nuo naujo, su 3,91 arba 3,23, o automobilio ECU nustatys kelio / variklio greičio skirtumą ir objektą, todėl pastovaus greičio palaikymo sistema neveikia ir automobilis dažnai perjungiamas į silpną namų režimą.
Ar galiu, kad verkšlenantis diferencialas išliktų ilgiau?
Galima ginčytis, bet tepalo keitimas nepakenks. Išleisdami seną alyvą ir papildydami kažkuo, pvz., EP90 ar net EP140 (gerų tirštų dalykų), dažnai galima nutildyti slogų skirtumą ir pailginti jo veikimo trukmę, tačiau kai jie tikrai kaukia, tai yra kelio pabaiga. Jei jūsų diferencialas vis dar geras, alyvos keitimas padidins savo galimybes, o daugelis BMW specialistų rekomenduoja sintetinę 75 W/140 alyvą, kurios kaina yra apie 13 svarų litre – tik mažiau nei 1,1 litro talpos, bet jūs visada turėsite šiek tiek. senų dalykų skirtume negalite visiškai išsiurbti.
Ar galiu bent pats jį pakeisti?
Aišku – pradedantiesiems tai trunka tris valandas, o BMW profesionalui – mažiau nei perpus mažiau. Jis pritvirtintas prie galinio rėmo dviem 18 mm varžtais (automobiliams iš drėgno klimato naudokite daug Plus Gas) ir vienu 21 mm galiniu varžtu ir veržle. Išėjimo velenai yra pritvirtinti šešiais E12 Torx varžtais kiekvienoje pusėje, o kardaninis velenas – keturiais E12 Torx. Pamatysite, kad kardaninis velenas vis dar yra prilipęs prie diferencialo su išsuktais varžtais – NEGALIMA trenkti į kardaninio veleno šoną plaktuku, kad jį atlaisvintumėte, nes jį sugadinsite. Vietoj to, plaktuku ir kaltu nuimkite jį nuo diferencialo flanšo išilgai (automobilio priekio link), o pasukite kardaninį veleną, kad jis tolygiai atsilaisvintų.
Skirtumas yra sunkus, sveria 30 kg, todėl jį pakeldami turėsite naudoti domkratą, kai įkišate tris varžtus. Pakeiskite 16 kardaninio veleno Torx varžtus naujais arba naudokite sriegių fiksavimo skystį ant senų ir prisukite juos pagal specifikaciją.
Dalių numeriai
BMW diferencijuotų dalių numeriai dažnai yra vienu skaitmeniu už originalaus pritaikymo ir pakeitimo (supersesijos) numerių. BMW keitė skirtumus nuo modelio prie modelio ir prireiktų mėnesio sekmadieniais, kad būtų galima išvardyti, kas buvo sumontuota kiekviename modelyje. Vėlgi, realoem yra jūsų draugas, todėl įveskite paskutinius septynis VIN skaitmenis, kad pamatytumėte, koks skirtumas turėtų būti. Tai vadovas, kaip atskirti dalių numerius ir sesijų numerius bei kai kuriuos automobilius, kuriuose jie buvo sumontuoti.
[Top Image: Andrew Everett]