Tiesa, galutinės automobilių piktogramos yra neįprastos. Tai, ką entuziastai gali nurodyti ir iš karto atpažinti kaip prekės ženklo ar antrinio prekės ženklo atsiradimą, tiesiog pasitaiko ne taip dažnai. Tačiau BMW M1 yra vienas iš tokių pavyzdžių. Kaip pirmoji BMW Motorsport GmbH sukurta transporto priemonė, jos įtaka išlieka ir šiandien, praėjus beveik 50 metų po debiuto Paryžiaus automobilių parodoje. Kadangi kada nors buvo pagaminta tik 460 vienetų, kiekvienas pagamintas rankomis, vadinti jį retu, yra šiek tiek per maža. Neįtikėtina, kad kartais jie parduodami – ir šiandien vienas debiutavo internetiniame aukcione „Bring a Trailer“.
Ikoniškas ir vienas iš trijų
Pleišto formos BMW M1 pasiskolino įtaką iš Paulo Bracqo sukurto BMW Turbo Concept, padedant italų dizaineriui Giorgetto Giugiaro. G squared (kuris beveik neabejotinai niekada nebuvo taip vadinamas asmeniškai) turėjo ranką kai kuriose iš visų laikų labiausiai atpažįstamų transporto priemonių, įskaitant Lotus Esprit ir DMC DeLorean. Po metalo lakštu – er, stiklo pluoštu – BMW M1 siekė pademonstruoti visas technologijas ir našumą, kurią galėjo sukaupti naujas BMW M padalinys. Šio galutinio vairavimo mašinos receptą papildo sunkvežimis (!) penkių greičių mechaninė pavara (gaminta iš ZF; jokios „Getrag“ šiukšlės), 3,5 litro šešių greičių variklis ir riboto slydimo diferencialas. Rezultatas – specialus homologavimas, kuris buvo greičiausias vokiškas kelių sportinis automobilis.
Pažymėtina, kad šis automobilis – važiuoklė Nr. 1292 – yra vienas iš trijų, gamykloje nudažytų juodais dažais. Automobilį pristato Majamyje įsikūrę egzotikos specialistai Curated, o tai galbūt suteiks šiek tiek ramybės būsimiems pirkėjams. Be to, jį išsamiai aptarnavo „Porsche“ lenktynininko ir Le Mano nugalėtojo Bruce'o Canepos parduotuvė Kalifornijoje. Tiesą sakant, automobilis prireikė gana kokybiško aptarnavimo; kvitų bendra suma yra 199 000 USD. „Canepa“ atliktas darbas apėmė visą vidaus apmušalą.
Šio rašymo metu M1 jau patraukė tipišką dėmesį; daugiau nei 50 komentarų ir dabartinis didelis pasiūlymas – 388 000 USD. Neblogai automobiliui, kuris pradėjo veikti prieš dvi dienas. Tačiau nenuostabu, atsižvelgiant į būklę ir retumą. BMW M1 paskutinį kartą garsiojoje aukciono svetainėje pasirodė 2024 m. sausio mėn., dėvintis Procar stiliaus apdarą ir parduotas už kiek daugiau nei pusę milijono JAV dolerių. Pažymėtina, kad šis konkretus M1 2022 m. liepos mėn. buvo parduotas už 605 000 USD. Tai tik mažiau nei visų laikų didžiausia šio modelio kaina – 651 000 USD, už kuriuos raudonas M1 buvo parduotas 2022 m. Ketvirtadienį, rugsėjo mėn., prisijunkite prie 1980 m. BMW M1 aukciono. 5, kad pamatytumėte, ar Curated gali sumušti kokius nors rekordus.